• چهارشنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۳:۱۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99052216464
  • خبرنگار : 50037

دهیار خبر داد

استقرار ماشین آتش‌نشانی در روستای «چنارعلیا»ی اسدآباد

استقرار ماشین آتش‌نشانی در روستای «چنارعلیا»ی اسدآباد

ایسنا/همدان دهیار روستای چنارعلیای شهرستان اسدآباد از استقرار ماشین آتش نشانی در این روستا خبر داد.

جواد وجدانی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به شرایط روستای چنارعلیا و توجه روزافزون امر ایمنی و ارائه تمهیدات در زمینه پیشگیری و مقابله با آتش سوزی، این مهم با مستقر شدن ماشین آتش نشانی در روستا مرتفع شد.

وی در رابطه با احداث منبع آب شرب روستا گفت: با همکاری خوب اداره آبفای شهرستان ۹۵ درصد ساخت منبع آب به پایان رسیده و انتظار می رود در آینده نزدیک این طرح  به بهره برداری برسد.

وجدانی در ادامه از معرفی متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن روستایی در روستای چنارعلیا خبر داد و گفت: در سال جاری با توجه به سهمیه درنظر گرفته شده ۱۵ پرونده دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بنیاد مسکن شهرستان معرفی شده است.

وی با بیان اینکه ۸۵ درصد مساکن روستای چنارعلیا دارای سند مالکیت بوده و مابقی در حال تکمیل مدارک خود برای دریافت سند از طریق بنیاد مسکن هستند، تصریح کرد: در سال جاری دو خانوار مهاجرت معکوس به این روستا داشته اند که امیدواریم با ارائه خدمات بیشتر و نیز ایجاد اشتغال پایدار شاهد رشد هر چه بیشتر مهاجرت معکوس به این منطقه باشیم.

وجدانی از ساخت سالن ورزشی در این روستا خبر داد و بیان کرد: خوشبختانه سپاه ناحیه اسدآباد سالن ورزشی خوبی را برای ارائه خدمات ورزشی برای جوانان این روستا احداث کرده که این اقدام سپاه قابل تقدیر است.
 
وی در ادامه یادآور شد:در سال ۹۶ با همکاری خوب بنیاد مسکن و بخشداری مرکزی اسدآباد ۴۲۰۰ تن آسفالت در سطح این روستا توزیع شد که در صورت تأمین اعتبار و با صرف ۱۰۰۰ تن آسفالت دیگر تقریباً خیابان های اصلی این روستا به صورت کامل از نعمت آسفالت بهره مند می شوند.

وجدانی عدم دسترسی به راه بین مزارع را یکی از مشکلات کشاورزان و دامداران این روستا عنوان کرد و گفت: از جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد تقاضا داریم در صورت تأمین اعتبار اصلاح راه بین مزارع چنارعلیا را در دستور کار فعالیت های عمرانی خود قرار دهند.

وی در ادامه بیان کرد: در سال جاری برای هدایت آب های سطحی و جلوگیری از سیلابی شدن معابر جدولگذاری و زیرسازی برهی از معابر روستا در دستور کار قرار دارد که انتظار می رود بنیاد مســکن شهرستان چون گذشته دهیاری را در این زمینه مساعدت کند.

اصلاح و جابه جایی تیرهای برق و نیز روشنایی معابر روستا از درخواست های دیگر دهیار چنارعلیا از شرکت برق شهرستان اسدآباد بود که به آن اشاره کرد و افزود: امیدواریم مدیریت برق شهرســتان به این درخواست جامه عمل بپوشاند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha