• سه‌شنبه / ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۱
  • دسته‌بندی: پژوهش
  • کد خبر: 99062518805
  • منبع : نمایندگی علوم پزشکی شهید بهشتی

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی و فناورانه بین 3 دانشگاه بزرگ تهران

امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های پژوهشی و فناورانه بین 3 دانشگاه بزرگ تهران

روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، علوم پزشکی شهید بهشتی و دانشگاه تهران، با هدف توسعه فعالیت‌های علمی، تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک پژوهشی و فن‌آوری امضا کردند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، در نشستی با حضور دکتر علیرضا زالی رییس دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، دکتر عباسعلی کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران و جمعی از مسئولان و معاونان حوزه پژوهشی تفاهم نامه همکاری‌های مشترک پژوهشی و فناورانه به امضاء رسید.

دکتر علیرضا زالی در این مراسم اظهار امیدواری کرد که برقراری تعامل و همکاری میان این سه دانشگاه بزرگ، مدل جدید مدیریتی را رقم زده و موجبات اعتلای دانش، پژوهش و صنعت (industry income) را فراهم آورد.

وی با اشاره به تلخکامی‌هایی که در سایه ویروس کرونا در جهان بوجود آمده، ضرورت شکل گیری طراوت علمی را خصوصا در حوزه دانشگاه یادآور شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید رفتارهای مدیریتی با رویکردی هم گرایانه در سیستم مدیریتی کشور اجرا شود، در ادامه استفاده از ظرفیت‌های حداکثری دانشگاه‌ها را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: بی تردید بهره مندی از پتانسیل‌های علمی و تجهیزاتی مشترک بین دانشگاهی بیش از پیش در سایه تلخ کرونا محقق شده است.

شکل گیری فعالیت های علمی مشترک برپایه پژوهش یکی از مهمترین دستاوردهای انعقاد این تفاهم نامه مشترک است که دکتر زالی به آن اشاره کرد و افزود: پژوهش‌های روان‌تر، چالاک‌تر  و منعطفانه‌تر در ذیل این همکاری‌های مشترک شکل خواهد گرفت.

وی در خاتمه اظهار امیدواری کرد که نتایج اثربخش همکاری‌های بین دانشگاهی بعنوان الگویی موفق مورد تاسی سایر دانشگاه‌های کشور قرار گیرد.

دکتر عباسعلی کریمی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز در  بخش دیگری از این مراسم شکل‌گیری فعالیت‌های علمی را باعث افتخار دانست وتاکید کرد: برای ارتقا پژوهش و فناوری لازم است واحدهای پژوهشی فارغ از هر محدودیتی فعالیت کنند.

وی از فعالیت‌ها و بخش‌های مشترک بین دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی تهران خبر داد و تسهیل شرایط با هدف تعامل هرچه بیشتر دانشگاه‌ها را خواستار شد.

دکتر کریمی با تأکید ضرورت انجام  فعالیت‌های مشترک سه دانشگاه گفت: این همکاری‌ها باید با گشاده‌دستی کامل و بدون هیچ محدودیتی انجام شود.

همچنین  دکتر محمود نیلی احمدآبادی رییس دانشگاه تهران، ضرورت توسعه همکاری‌های بین دانشگاهی را مورد تاکید قرار داد و گفت: همکاری دانشگاه‌های فنی با علوم پزشکی ضرورتی انکار ناپذیر است. ضرورت توسعه همکاری های علمی هرگز موضوعی آرمانی و لوکس نیست وباید بیش از پیش در دستورکار باشد.

 رییس دانشگاه تهران افزود: تجارب بین دانشگاهی باید بصورت مدون و ساختارمند در اختیار حوزه‌های پژوهش قرار گیرد.

در ادامه دکتر افشین زرقی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در این مراسم با اشاره به این که در اپیدمی کووید ۱۹ بسیاری از ظرفیت‌های پژوهشی شناسایی شد خاطر نشان کرد: همکاری‌های مشترک پژوهشی و فناورانه بین دانشگاهی می‌تواند مدل و الگوی مناسبی برای سایر دانشگاه‌ها باشد.

وی گفت: باید خروجیهایی ایجاد شود تا فناوران دلسرد نشده و با قوت بیشتری فعالیت‌های علمی خود را به ثمر برسانند.

دکتر زرقی با اشاره به استقرار سامانه مدیریت هوشمند بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، ایجاد زیر ساخت‌های  راه‌اندازی مطالعات کوهورت کرونا و پسا کرونا را خواستار شد.

بر اساس این گزارش، ایجاد کارگروه‌های مختلف مقابله و ریشه‌کنی کرونا، توجه بیش از پیش به علوم پایه، ایجاد ساز و کارهایی با هدف هم‌گرایی بیشتر دانشگاه‌ها و پیشنهاد تاسیس آزمایشگاه سطح۴و ۳ از جمله مواردی بود که در این مراسم مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha