• یکشنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۹ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 99093023200
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان:

ادارات همدان هیچ ‌حمایتی از گردشگری نمی‌کنند

ادارات همدان هیچ ‌حمایتی از گردشگری نمی‌کنند

ایسنا/همدان رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه گردشگری کشور در وضع بحرانی قرار دارد، گفت: متأسفانه اداره‌ها و سازمان‌های استان هیچ ‌حمایتی از گردشگری نمی‌کنند.

مهرداد ضیائی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، ادامه داد: بعضی از بانک‌های استانی مصوبات گردشگری که در ستاد کرونای کشور تصویب شده را قبول ندارد و اصرار به پرداخت اقساط از راهنمایان گردشگری دارند در صورتی که طبق دستورالعمل ملی کرونا، راهنماها تا سال ۱۴۰۰ فرصت پرداخت اقساط را دارند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای شیوع کرونا در کشور هیچ حمایتی از گردشگری کشور، هتلداران، آژانس‌داران، بومگردی‌ها و راهنمایان گردشگری نشده است، یادآور شد: در این مدت تسهیلات با کارمزد ۱۲ درصد به راهنماها تعلق گرفت و قرار بود سه ماه امهال داشته باشد که مدت امهال با مشکل مواجه شده است.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان بیان کرد: پرداخت تسهیلات به غیر از اینکه فعالان این حوزه را به بانک بدهکار کند، نتیحه‌ای ندارد و دولت هم کار بهتری برای گردشگری درنظر نگرفته است‌.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها دومین تسهیلاتی که برای راهنمایان گردشگری در نظر گرفته شده را به راحتی نمی‌پذیرند، اظهار کرد: استاندار یا مدیرکل میراث فرهنگی همدان باید جلساتی با بانک‌ها داشته باشند.

ضیائی‌مهر بیان کرد: در حال حاضر بعضی از راهنماهای گردشگری به شغل‌هایی روی آوردند که در شأن و تخصص‌شان نیست و بیمه تأمین اجتماعی هم ندارند که بیمه بیکاری به آن‌ها تعلق بگیرد.

وی با اشاره به حذف بیمه راهنمایان گردشگری از بودجه سال ۱۴۰۰ گفت: چشم امید بسیاری از راهنمایان سراسر کشور به بیمه در سال بعد بود و با توجه به اینکه ۱۰ درصد بودجه میراث فرهنگی افزایش یافته اما بیمه راهنماها حذف شده است.

ضیائی‌مهر توضیح داد: سال ۹۸ نمایندگان مجلس بیمه راهنمایان گردشگری را تصویب کردند و قرار بود در سال ۹۹ اجرایی شود که نشد، این قضیه را با نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده و امیدواریم به این موضوع اشراف داشته باشند و رسیدگی کنند.

وی با بیان اینکه با حذف راهنمایان گردشگری از بودجه سال آینده مشخص شد اهمیتی به گردشگری و راهنمایان گردشگری داده نمی‌شود، مطرح کرد: تا زمانی که از گردشگری حمایت کامل صورت نگیرد و به صورت شعاری پیش برویم، همین وضع ادامه خواهد داشت.

رئیس انجمن صنفی راهنمایان گردشگری استان همدان در پایان یادآور شد: فعالان حوزه گردشکری به علت نداشتن درآمد به شغل‌های دیگری روی آوردند و این موضوع آینده گردشگری کشور را با چالش مواجه می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha