• پنجشنبه / ۶ تیر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: fars-57393

استاندار فارس:

نبود برنامه شفاف به سازمان همیاری شهرداری‌های فارس آسیب زده است

نبود برنامه شفاف به سازمان همیاری شهرداری‌های فارس آسیب زده است

استاندار فارس اعتقاد دارد که سازمان همیاری شهرداری‌های فارس علی‌رغم برخورداری از توان سرمایه‌ای مطلوب، به دلیل نداشتن برنامه مدون و شفاف، آسیب دیده خورده است.

به گزارش ایسنا منطقه فارس، عنایت‌الله رحیمی پنجشنبه 6 تیر در جلسه شورای هماهنگی سازمان همیاری شهرداری‌های استان فارس، تاکید کرد که این سازمان، یک مجموعه مستقل اما وابسته به وزارت کشور تلقی می‌شود.

رحیمی با تاکید بر لزوم اجرایی شدن قوانین در انتخاب اعضا هیئت مدیره سازمان‌ همیاری شهرداری ها، گفت: انتخاب افرادی که از چابکی، اطلاعات و دانایی کافی برخوردار بوده و بتوانند برای انجام وظایف محوله در این جایگاه زمان کافی صرف کنند باید مد نظر اعضا محترم باشد .

وی با بیان اینکه اعضای هیئت مدیره باید به فنون و وظایف سازمان مسلط بوده و در چارچوب قوانین نظارت و کنترل همیشگی بر اجرای امور داشته باشند، خاطرنشان کرد: اداره امور سازمان همیاری شهرداری ها نیازمند برنامه مدون برای هدایت این سازمان است.

رحیمی با این اعتقاد که دلیل اتفاقات اخیر سازمان همیاری شهرداری‌های فارس، شفاف نبودن، برنامه‌ریزی نداشتن و تدوین نشدن فرآیندها بوده است، تصریح کرد که مسیر حرکت همه باید چارچوب قانون باشد.

وی با بیان اینکه از گذشته در سازمان همیاری شهرداری‌ها، انجام اقدامات و ایجاد ارتباطاتی رسم بوده اما فرآیند قانونی برای آن تعریف نشده است، بر لزوم اصلاح این روندها تاکید کرد .

استاندار فارس بیان کرد: سعی کنید هیئت مدیره به گونه انتخاب شود  که نمایندگانی از شهرهای کوچک و بزرگ در مجموعه حضور داشته باشند.

رحیمی اقدامات انجام شده در زمینه تجارت داخلی و خارجی، دفن بهداشتی پسماند و جمع آوری آن را از فعالیت‌های خوب سازمان همیاری شهرداری‌ها برشمرد و گفت: جلوگیری از افزایش نیروی انسانی در سازمان و  برون سپاری کارها در دستور کار قرار گیرد.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha