• یکشنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1400011506392
  • خبرنگار : 50167

انجام ۲۷۶۱ ماموریت ترافیکی و غیرترافیکی در زنجان

انجام ۲۷۶۱ ماموریت ترافیکی و غیرترافیکی در زنجان

ایسنا/زنجان رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان زنجان گفت: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال، اورژانس پیش‌بیمارستانی ۲۷۶۱ ماموریت اعم از ۲۲۰۱ ماموریت غیرترافیکی و ۵۶۰ ماموریت ترافیکی انجام داده است.

اصغر جعفری‌روحی در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با خدمات اورژانس بیمارستانی در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: از ۲۵ اسفندماه پارسال تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال، کل مراجعه به اورژانس استان ۵۲ هزار و ۱۶۷ مورد، بیماران سرپایی ۴۴ هزار و ۵۹۸ مورد، بیماران بستری ۷۵۶۹ مورد، بستری در مراقبت‌های ویژه ۳۴۵ مورد، عمل جراحی اورژانسی ۷۷۴ مورد، عمل جراحی الکتیو ۹۰۴ مورد، بیماران تنفسی ۲۸۱۷ مورد، بیماران ترومایی ۲۲۹۶ مورد، بیماران قلبی ۹۷۹ مورد، بیماران گوارشی ۱۳۸۶ مورد و ۹۱ مورد نیز بیمار سکته مغزی بوده است.

وی در رابطه با خدمات اورژانس هوایی استان زنجان در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۰، افزود: از ۲۵ اسفندماه ۹۹ تا ۱۳ فروردین‌ماه امسال در استان زنجان، ۶ مورد حادثه غیرترافیکی، ۳ مورد حادثه ترافیکی و کل ماموریت‌های انجام شده توسط اورژانس هوایی استان نیز ۹ مورد بوده است.

این مسئول با بیان اینکه خدمات ارائه شده در خصوص طرح ۲۴۷ در نوروز ۱۴۰۰، بیماران قلبی شامل ۳ ماموریت (یک آقا و ۲ خانم) است، تصریح کرد: خدمات ارائه شده در خصوص طرح ۲۴۷ در نوروز ۱۴۰۰، بیماران مغزی شامل ۱۴ ماموریت (۲۲ آقا و ۸ خانم) است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی و مدیریت حوادث استان در رابطه با خدمات اورژانس پیش‌بیمارستانی در طرح سلامت نوروز ۱۴۰۰، گفت: در بازه زمانی ذکر شده کل ماموریت انجام شده ۲۷۶۱ مورد، ترافیکی ۵۶۰ مورد که ۱۰ مورد آن درمان در محل و ۵۳۵ مورد نیز به مراکز درمانی منتقل شدند و غیرترافیکی ۲۲۰۱ مورد بوده که ۱۶۸ مورد درمان در محل و ۱۳۲۰ مورد نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

جعفری‌روحی در رابطه با گزارش اداره هدایت و پایش مراقبت‌های درمانی دانشگاه علوم‌پزشکی استان در نوروز ۱۴۰۰، اظهار کرد: ۵۵ هزار و ۵۷۲ نفر به مراکز درمانی استان مراجعه کردند که از این تعداد ۸۰۷۷ بیمار بستری شدند، ۸۳۳ جراحی اورژانسی و ۹۵۸ جراحی الکتیو انجام شده و ۴۷ هزار و ۴۹۵ بیمار نیز سرپایی درمان شدند. گفتنی است ۸۱۳ نوزاد در این بازه زمانی متولد شدند و ۲۹ احیاء موفق انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha