• پنجشنبه / ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ / ۱۲:۲۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1400032720074
  • خبرنگار : 50311

روند باثبات کرونا و کمترین میزان موارد مثبت، بستری و مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

روند باثبات کرونا و کمترین میزان موارد مثبت، بستری و مرگ و میر در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ضمن اشاره به روند بیماری در روزهای کنونی، گفت: در حال حاضر روند باثباتی را تجربه می کنیم و کمترین میزان موارد مثبت، بستری و مرگ و میر را در سطح استان داریم و مهمترین اقدام کنونی برای مقابله با بیماری کرونا رصد، ارزیابی و پیگیری روند بیماری افرادی است که در قرنطینه خانگی به سر می برند و در صورت لزوم ارجاع آنها به مراکز درمانی و بیمارستان ها است.

پرویز یزدان پناه در ۳۰امین نشست ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در دانشگاه علوم پزشکی استان موضوع مهم انتخابات را یادآوری کرد و در این باره اظهار کرد: با توجه به تأکید دولت و حاکمیت بر شرکت حداکثری در انتخابات باید در این راستا گام برداریم، اما وظیفه کادر بهداشت و درمان نظارت بر رعایت شیوه نامه ها و پروتکل های بهداشتی در تجمعات انتخاباتی با همکاری سایر ارگان ها و نهادهاست، به گونه ای که میزان خطر و آسیب این تجمعات را در تا حد امکان به حداقل برسانیم.
وی تصریح کرد: تأمین تجهیزات بهداشتی حوزه‌های انتخابی برعهده جمعیت هلال احمر استان و نظارت بر رعایت پروتکل ها و شیوه نامه ها بر عهده کادر بهداشت خواهد بود.
رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت استان و دبیر ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا نیز گریزی به مسئله انتخابات زد و گفت: با توجه به نشست ها و تجمعات انتخاباتی در هفته اخیر متأسفانه پروتکل های بهداشتی به حاشیه رفته است و شاید این فعالیت ها پاشنه آشیلی باشد بر همه فعالیت های موفق گذشته، که البته باید تلاش کنیم تجارب تلخ گذشته تکرار نشود و امیدواریم که پس از انتخابات بتوانیم به روند موفقیت آمیز گذشته برگردیم هرچند که هنوز هم شرایط به لحاظ آماری نرمال است.
مسلم شریفی، کار خوب مرکز بهداشت بویراحمد در ترسیم نقشه روند بیماری و انتشار آن در گروه های ذیربط را تحسین و عنوان کرد: همه همکاران نشان دادند که بر روند بیماری در شهرستان خود اشراف کامل دارند و مصوبات ستاد دانشگاهی مقابله با اپیدمی را پیگیری می کنند و این وضعیت بسیار خوشحال کننده است.
همچنین، رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد، گزارشی در ارتباط با وضعیت بیماری، چالش ها و نقاط ضعف و قوت این مرکز در مقابله با بیماری ارائه و بیان کرد: با توجه به وضعیت پیشرو از عموم مردم شهرستان و استان انتظار داریم که شیوه نامه های بهداشتی را در تجمعات انتخاباتی به صورت کامل رعایت کنند، چرا که این امر، هم تضمین کننده سلامتی خودشان و هم احترام به کادر درمان و شهدای راه سلامت است.
محمد یزدان‌پناه خاطرنشان کرد: از همه ظرفیت خود برای نظارت بر انجام انتخابات و رعایت شیوه نامه ها استفاده خواهیم کرد.
وی اشاره ای نیز به روند واکسیناسیون کرد و ادامه داد: برخی از سالمندان به دلیل ترس از عوارض واکسن اقدام به واکسیناسیون نکردند که لازم است متخصصین واکسیناسیون نسبت به آگاه سازی و اطلاع‌رسانی مردم و تشویق آنان به تزریق واکسن از طریق رسانه ملی و استانی اقدام کنند.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان بویراحمد تأکید کرد: خود اظهاری افرادی که نمونه شان مثبت شده است و درقرنطینه ماندن آنان یکی از مهمترین راه حل های جلوگیری از شیوع بیماری و عدم کنترل مراسمات به دلیل نظام قبیله ای و عشیره ای بودن شهرستان و استان بزرگترین خطر و مسئله ما در مقابله با بیماری و کنترل آن است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی مرکز سیاستگذاری سلامت استان، این نشست با حضور دکتر پرویز یزدان پناه رئیس دانشگاه علوم پزشکی و رئیس ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا، دکتر مسلم شریفی، رئیس مرکز سیاستگذاری سلامت استان و دبیر ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا، کارشناسان مرکز سیاستگذاری در سالن آفتابگردان دانشگاه و حضور ویدئو کنفرانسی معاونین دانشگاه و رؤسای شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها برگزار و راجع به وضعیت فعلی کرونا در استان کهگیلویه و بویراحمد، موضوع انتخابات و چگونگی مدیریت تجمعات انتخاباتی، چالش ­ها و راهکارهای مقابله و پیش بینی وضعیت آینده، گفت و گو و تبادل نظر کردند.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha