• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۲:۰۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403032516719
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان خبر داد

افزایش تخت‌های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۰۰ تخت در دولت سیزدهم

افزایش تخت‌های بیمارستانی کهگیلویه و بویراحمد به                        ۱۵۰۰ تخت در دولت سیزدهم

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در دولت سیزدهم تخت های بیمارستانی این استان به ۱۵۰۰ تخت افزایش یافت.

ابوالفضل دهبانی پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: در زمینه اقدامات شاخص دولت سیزدهم در حوزه درمان می‌توان به افتتاح بیمارستان ۳۲ تخت خوابی بهمئی اشاره کرد که این بیمارستان استعداد اینکه به ۶۴ تخت خواب ارتقا پیدا کند را دارد و هم اکنون در زمینه مسائل عمومی و تخصصی به مردم خدمات ارائه می‌دهد و در خیلی از مسائل نیازهای مردم را مرتفع کرده است.

وی اظهار کرد: بیمارستان‌های ۳۲ تختخوابی لنده، چرام و سی سخت جز اقدامات بسیار مهمی است که می‌تواند به این شهرستان‌ها کمک کند و هر سه بیمارستان درصد پیشرفت حدود ۵۰ تا ۶۵ درصد را دارند و فاز دوم آنها شروع شده و فعال هستند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات خاص و شاخص دولت سیزدهم در استان کهگیلویه و بویراحمد بیمارستان ۹۶ تختخوابی آنکولوژی یاسوج است که کمک شایانی به بیماران سرطانی می‌کند.

دهبانی پور تصریح کرد: همچنین ساخت بیمارستان ۲۳۴ تخت‌خوابی دهدشت مشکل جدی مردم شهرستان کهگیلویه در بحث درمان را حل می‌کند.

وی ادامه داد: برای اولین بار در استان کهگیلویه و بویراحمد فاز تشخیص و درمان پزشکی هسته‌ای در یاسوج انجام شده و بیماران به آن مراجعه می کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: در زمینه تخت‌های درمانی، در استان کهگیلویه و بویراحمد نزدیک به ۱۳۵۰ تخت بیمارستانی داشتیم که به ۱۵۰۰ تخت افزایش پیدا کرده است.

دهبانی پور تاکید کرد: از این تعداد تحت، ۱۵ تخت تخصصی و ویژه بوده که هر کدام برای تجهیز و راه اندازی اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان نیاز داشته اند.

وی تصریح کرد: در حوزه آموزشی نیز دانشکده پرستاری و بهداشت با ۷۵۰۰ متر زیربنا با پیشرفت فیزیکی حدود ۹۰ درصد و دانشکده دندانپزشکی با ۳۵۰۰ متر زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۹۶ درصد جز پروژه‌های کم نظیر استان هستند که در سفر دوم رئیس جمهور به استان کهگیلویه و بویراحمد برای این دو پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص داده شد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امیدواریم که اگر دولت با همین همت پشتیبانی کند این دو دانشکده برای اول مهر ماه سال ۱۴۰۳ برای پذیرش دانشجو تکمیل و آماده شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha