• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۰۱:۰۲
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403032516711
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد

رشد ۳۴ درصدی تولیدات زراعی کهگیلویه و بویراحمد

رشد ۳۴ درصدی تولیدات زراعی کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولیدات زراعی این استان رشد ۳۴ درصد داشت.

سید علی معتمدی پور در نخستین رویداد جام رسانه امید استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جایگاه رسانه در جامعه افزود: گاهی قدرت رسانه دست‌کم گرفته می شود در حالی که در بخشهای اجرایی استان نقش بی نظیری در حل مشکلات دارند.

وی اظهار کرد: در شاخص های آب و خاک رشد خوبی داشتیم که به لیل صنایع تبدیلی و تکمیلی بوده است همچنین مهمترین ارزش افزوده از حوزه کشاورزی عدم خام فروشی بود تا بتوانیم به محصول تبدیل کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید رشد ۱۲درصدی اعتبارات استانی، خاطرنشان کرد: امروز ۱۴.۹۵ درصد اعتبارات کل استان به بخش کشاورزی تعلق گرفته است.

معتمدی پور تصریح کرد: تولید مرغ گرم استان در ۱۴۰۲ به بیش از ۲ هزار تن رسید و شروع به کار دو زنجیره در بهمئی و گچساران که در هفته دولت افتتاح می‌شوند افزایش ۸هزار تنی به میزان تولیدات مرغ گرم خواهد شد.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ میزان توزیع مرغ منجمد در استان ۲هزار تن بود و در سال گذشته نیز توزیع خوبی داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۱۱ واحد با ظرفیت ۱۵۰۰ تن در پی فعال شدن واحدهای پرورش دام و طیور صنعتی صورت گرفت.

معتمدی پور همچنین با اشاره به ظرفیت ذخیره سازی ۱۲ هزار تن سردخانه های استان یادآور شد: ۱۰ هزار و ۷۰۰ تن سردخانه ای در استان به بهره برداری رسید و امروز نیز یک هزار و ۲۰۰ تن ظرفیت سردخانه زیر صفر داریم.

وی ادامه داد: در زمینه ماهیان سردآبی شیلات رتبه اول بهره وری را در کشور کسب کردیم همچنین رتبه سوم کشور در بحث شیلات را دارا هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ۷۰ درصد هزینه شیلات مربوط به خوراک آبزیان بود که یک کارخانه به بهره برداری رسیده است و دو کارخانه دیگر نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

معتمدی پور میزان تولید شیلات را ۱۹هزارتن در دولت گذشته دانست و اظهارکرد: در دولت سیزدهم میزان تولید شیلات به ۲۳ هزار تن رسیده است که افزایش بهره وری سبب آن شده است.

وی با اشاره به رشد ۳۴ درصدی تولیدات زراعی استان ادامه داد: میانگین خرید تضمینی گندم در یک دهه قبل ۴۰ هزار تن در سال بود که در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۶ هزار تن خرید گندم داشتیم و در سال گذشته نیز ۷۴ هزار تن خرید گندم داشتیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حوزه تولید و خرید گندم  در استان گفت: به همت تولید کنندگان و کارشناسان اجرایی و تحقیقاتی امسال یکی از استان هایی هستیم که به یک رکورد جدید در خصوص خرید گندم خواهیم رسید.

معتمدی پور افزود: در بحث گلخانه های کوچک مقیاس و زیرساخت های شهرک های کشاورزی ۱۳۸ هکتار زیرساخت آماده اعطا به مردم جهش داشته ایم.

به گزارش ایسنا، وی در پایان به اهمیت توجه به نظرات نخبگان در این حوزه بیان کرد: جهاد کشاورزی با استفاده از نظرات سازنده و علمی نخبگان سعی در افزایش رفاه مردم خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha