• شنبه / ۱۷ مهر ۱۴۰۰ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1400071711361

نماینده مردم بجنورد در مجلس:

استاندار غیر بومی خراسان شمالی باید معاونین و مدیران بومی در استان منصوب کند

استاندار غیر بومی خراسان شمالی باید معاونین و مدیران بومی در استان منصوب کند

ایسنا/خراسان شمالی نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر نگاه دولت برای پیشرفت استان، انتصاب استانداری غیر بومی باشد، نمایندگان پیگیر انتصاب معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌ها از نیروهای بومی خواهند بود.

محمد وحیدی،  در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه مردم استان استانداران و مسئولان اتوبوسی را در استان نمی‌پذیرند، بیان کرد: وضعیت نیروهای بومی استان قابل قبول است و می‌توان از ظرفیت نیروهای بومی در مدیریت دستگاه‌های مختلف استان استفاده کرد. 

وی ادامه داد: در انتخاب استاندار با توجه به نگاه دولت برای پیشرفت استان انتخاب استاندار با ویژگی‌های برجسته و شناخت از استان مورد نظر است اما اگر بنابر دلایلی انتخاب استاندار با خاستگاه غیر بومی انجام شود، نمایندگان پیگیر انتخاب معاونین استاندار و مدیران دستگاه‌ها از نیروهای بومی استان هستند. 

وحیدی با تأکید براینکه وزیر کشور در جلسه رأی اعتماد اعلام کرد که انتصاب استانداران با مشورت مجمع نمایندگان استان خواهد بود، تصریح کرد: نمایندگان پیشنهادات خود را به وزارت کشور اعلام کردند و اولویت نیز افرادی هستند که شناخت مناسبی از استان دارند.

وی با اشاره به اینکه سرانه درآمدی پایین و تورم بالا در استان، استانداری ویژه را می‌طلبد، اظهار کرد: استانداری که در خراسان شمالی فعالیت می کند باید بتواند اقدامات ویژه‌ای در حوزه صنعت، کاهش شکاف اقتصادی و... انجام دهد.

وحیدی با بیان اینکه گزینه‌های اعلام شده از سوی نمایندگان مورد پذیرش وزارت کشور قرار نگرفت، ادامه داد: انسجام نمایندگان در موضوع مذکور تغییر نکرد اما تصمیم نهایی با هیئت دولت است و امیدواریم تصمیمی به نفع مردم اتخاذ شود.

وحیدی در رابطه با مطالبات نمایندگان استان از استاندار آینده، بیان کرد: اجرایی شدن مصوبات مقام معظم رهبری و هیئت دولت به استان، از مهم‌ترین مطالبه نمایندگان استان از استاندار آینده است. 

وی تصریح کرد: مدیری که در حوزه انتصابی خود شامل استان، شهرستان، شهر، بخش و... زندگی نکند، نمی‌تواند درک درستی از درد و رنج مردم استان داشته باشد و تصمیمات وی مبتنی بر واقعیات اجتماعی نخواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha