• سه‌شنبه / ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ / ۲۱:۵۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401032417323
  • خبرنگار : 50194

استاندار مازندران در بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران مطرح کرد:

مسکن دانشجویی مهمترین اولویت دانشگاه باشد/ کلنگ زنی احداث خوابگاه و کتابخانه

مسکن دانشجویی مهمترین اولویت دانشگاه باشد/ کلنگ زنی احداث خوابگاه و کتابخانه

ایسنا/مازندران استاندار مازندران در بازدید از دانشگاه علم و فناوری مازندران در بهشهر و حضور در جلسه شورای دانشگاه بر لزوم داشتن مسکن دانشجویی برای رفاه حال دانشجویان تاکید کرد و در ادامه بازدید، کلنگ احداث خوابگاه و کتابخانه این دانشگاه را بر زمین زد.

جلسه شورای دانشگاه علم و فناوری مازندران با حضور سید محمود حسینی پور استاندار مازندران، آیت الله حسینی مازندرانی، میرزایی فرماندار شهرستان بهشهر، ربانی رئیس دانشگاه و سایر مسئولین جهت بررسی و رفع مشکلات این دانشگاه برگزار شد.

سید محمود حسینی پور استاندار مازندران اظهار کرد: جوانان نشان دادند اگر بخواهند در مسیر توسعه و رشد حرکت کنند کسی جلودار آن ها نیست و این اراده ستودنی و قابل احترام است.

وی ضمن ابراز تاسف از نداشتن خوابگاه برای دانشجوی این دانشگاه تصریح کرد: در حکمرانی اسلامی خانه به عنوان محل امن است و دانشجو هم باید امنیت داشته باشد و مسکن دانشجویی در اولویت اول قرار دارد.

استاندار مازندران با بیان اینکه امسال با توجه به انتخاب شعار سال توسط مقام معظم رهبری سال مهمی است، خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه توانمندسازی دانشگاه، علت دیده نشدن این دانشگاه آن هم با داشتن رشته های مهم بررسی و ایرادات مدیریتی برطرف شود.

حسینی پور با بیان اینکه باید به دانشجویان میدان داد، گفت: نقش اساتید و هیئت های علمی دانشگاه در جایگاه خود بسیار خوب است اما شور و هیجانات دانشجویی باعث دیده شدن دانشگاه می شود.

وی یکی از مهمترین هدف گذاری های استان را در حوزه کشاورزی دانست و گفت: در این زمینه دانشجویان و اساتید دانشگاه بسیار نقش مهم و اثرگذاری دارند. 

استاندار مازندران با بیان اینکه دانشگاه توفیقات خوبی در مدارج علمی داشته و توانست در رده دانشگاه های کشور امتیازات خیلی بالایی را کسب کند، یادآور شد: اما متاسفانه به لحاظ امکانات بدیهی و اولیه با کمبود مواجه است و مهمترین و ضروری ترین موضوع با توجه به اینکه دانشجویانی از سراسر  کشور در این دانشگاه حضور دارند خوابگاه دانشجویی است که تصمیم گرفته شد تا مجموعه شهرسازی منازل استیجاری را برای دانشجویان و اساتید در دانشگاه ایجاد کند.

حسینی پور کتابخانه دانشگاه را از دیگر ضروریات بیان کرد و افزود: دانشجویان باید برای دسترسی به منابع درسی و مطالعات از کتابخانه دانشگاه بهره مند شوند و این موضوع باید سرعت پیدا کند.

وی ادامه داد: اقدامات اولیه مسجد دانشگاه از چند سال گذشته انجام شد اما به دلیل پیگیری نکردن، دانشگاه فاقد این مکان مهم است و باید این موضوع هم هر چه سریعتر انجام شود.

استاندار مازندران در مورد ورزشگاه چندمنظوره در دانشگاه بیان کرد: بخشی از این ورزشگاه چند منظوره انجام و بخش مهم آن باقی مانده که رایزنی ها با سازمان ورزش و جوانان مبنی بر برآورد هزینه اتمام کار برای اتخاذ تصمیمات لازم انجام شده است. 

حسینی پور گفت: فضای بیرون دانشگاه و مسیر رفت و آمد دانشجویان از لحاظ شهرسازی باید مورد توجه قرار گیرد. این دانشگاه پتانسیل بسیار خوبی با توجه به کمیت دانشجویی و کیفیت اساتید دارد و می تواند خود را در کنار اصلی دانشگاهی استان قرار دهد و حمایت های ما برای برطرف کردن مشکلات هم ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha