• چهارشنبه / ۱۵ تیر ۱۴۰۱ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401041510226
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل ورزش و جوانان استان:

استاندار همدان باید به ورزش توجه کند!

استاندار همدان باید به ورزش توجه کند!

ایسنا/همدان مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان گفت: متاسفانه در شرایطی قرار داریم که نمی‌شود به راحتی از آن عبور کرد و باید از لحاظ اعتبارات دولتی و تامین بودجه برای ورزش و جوانان استان مشکلی در پیش نداشته باشیم؛ بودجه ورزش همدان محدود است و نمی‌شود با این بودجه محدود روند موفقیت و افتخارآفرینی ورزش ما تداوم داشته باشد؛ از استاندار می‌خواهم به ورزش توجه کند و این مطالبه اداره کل ورزش و جوانان استان است. اگر لازم باشد برای گرفتن حق ورزشکاران مظلوم استان "التماس" هم خواهم کرد!

به گزارش ایسنا، حمید سیفی در نشست با ورزشی‌نویسان همدان با تاکید بر این‌که نمی‌شود با اعتبارات و بودجه‌های محدود دولتی که در اختیار ورزش و جوانان استان تاکنون قرار داده‌اند اقدامات بزرگی انجام داد، اظهار کرد: جامعه ورزش، اداره کل ورزش و جوانان استان و همه‌ی ما از استاندار در این زمینه خواهان توجه به مبحث اهمیت ورزش و جوانان و تاثیرات مثبت آن در رفع مشکلات اجتماعی هستیم؛ آقای استاندار باید به ورزش توجه بیشتری داشته باشد زیرا اگر بخواهیم توسعه و تحولی بزرگ در ورزش قهرمانی و همگانی استان صورت دهیم با این اعتبارات دولتی که در اختیار ما قرار داده‌اند این امر امکان پذیر نخواهد بود.

وی در ادامه افزود: جامعه ورزش در تمام این سال‌ها از استانداری انتظار توجه ویژه به اهمیت موضوع ورزش داشته؛ همه‌ی شما ورزشی‌نویسانی که در این نشست حضور دارید من را می‌شناسید، سوابق قهرمانی من در دورانی که کشتی‌گیر بوده‌ام را می‌دانید، سوابق تحصیلی و مدیریتی‌ام را نیز همین‌طور؛ همه‌ی ما در یک موضوع اتفاق نظر داریم. متاسفانه در سال‌های اخیر کسری بودجه‌ها به پای ورزش کشور افتاده و هر زمان بودجه و اعتبارات کم‌تر می‌شود به سراغ اعتبارات توسعه و عمرانی ورزش می‌روند اما نمی‌دانند که ضعیف کردن ورزش چه ضربه سنگینی به شور و نشاط اجتماعی و سلامت جامعه وارد می‌کند.

سیفی خاطرنشان کرد: این‌که من در جایگاه مدیرکلی ورزش و جوانان استان همدان حضور داشته باشم یا شخص دیگری باشد هیچ اهمیتی ندارد و تا هر زمان که بخواهند خدمت خواهم کرد و این رفتن‌ها و آمدن‌ها همیشه بوده و خواهد بود اما جامعه ورزش از استاندار عزیز این مطالبه را دارد که به یاری ورزش استان بیاید و با تامین اعتبارات لازم دولتی به داد ورزشکاران برسیم!

مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان تصریح کرد: امروزه شاهد درخشش قهرمانان ارزنده استان در میادین جهانی و آسیایی هستیم و در همین چند ماه موفقیت‌های بزرگی کسب کردیم و از آن طرف توقع ورزشکاران و ورزش دوستان از دستگاه ورزش استان افزایش یافته و اداره کل به تنهایی توان پاسخگویی به این مطالبات و درخواست‌ها را ندارد.

وی تاکید کرد: من از جنس ورزشکاران بوده‌ام، قهرمان ورزشی بوده‌ام، درد این ورزشکاران را متوجه می‌شوم، حتی اگر به جایی برسد که به مشکلات بزرگ‌تر برخورد کنیم برای تامین اعتبارات و بودجه‌های لازم "التماس" هم خواهم کرد تا خدای نکرده ورزش همدان و ورزشکاران مظلوم آن ضربه نبینند؛ تمام این مدت مشغول پرداخت بدهی‌های مدیران کل پیشین بوده‌ایم، باورتان نمی‌شود چه هزینه‌های سنگینی پای این اداره کل گذاشته‌اند و چه عذابی در این مدت متحمل شدیم و چه قدر هیات‌های ورزشی با ما طی این مدت مدارا کرده‌اند.

سیفی ضمن ابراز تأسف اشاره کرد: وقتی می‌بینم برخی روستاها امکانات حداقلی ورزش را ندارند خجالت می‌کشم و بسیار غمگین می‌شوم؛ شرمنده‌ام که در گذشته مدیران گذشته نظارت لازم برای تقویت ورزش در روستاها را نداشتند اما ما تمام تلاش خود را برای رفع این مشکل به کار خواهیم برد.

سکاندار دستگاه ورزش استان همدان گفت: هنوز جوایز قهرمانان ملی و فراملی استان برای سال گذشته و امسال را نداده‌ایم و در مجموع نیاز به تامین ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار و بودجه داریم؛ علاوه بر تمامی این مسائل لازم است در سفر ریاست جمهور به استان، مشکلات ورزش استان در مباحث عمرانی و توسعه ورزش قهرمانی و همگانی خدمت ریاست جمهور شرح داده شود تا تامین اعتبار شویم.

وی ضمن قدردانی از ورزشی نوسان استان همدان و تاکید بر این‌که جایگاه ورزشی نویسان استان در کشور بسیار بالاست و به وجودشان افتخار می‌کنیم، در پایان بیان کرد: این روزها شاهد برگزاری اردوهای تیم‌های ملی در همدان هستیم؛ شرایط کوهستانی و سطح ارتفاع همدان از دریا، آب و هوای مناسب و امکانات بالایی که در استان وجود دارد باعث شده تمامی رؤسای فدراسیون‌های ورزشی تمایل به برگزاری اردوهای ملی در همدان داشته باشند؛ وزیر ورزش در این زمینه خیلی خوشحال بود و بارها از استان همدان تمجید کرد و از حمایت‌هایش ممنونم.

ورزشی‌نویسان در این نشست به این موضوع اشاره کردند که طی ۲۰ سال گذشته کم‌تر پیش آمده که شاهد حضور مستمر استانداران همدان در اماکن ورزشی و مسابقات مهم آن باشیم یا حداقل چند مصاحبه تخصصی و شفاف در رابطه با ورزش‌های مختلف همدان با رسانه‌ها داشته باشند.

استان همدان بیش از ۹۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته دارد و دارای ۵۱ هیات ورزشی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha