• چهارشنبه / ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۱:۰۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401051913667
  • خبرنگار : 50569

عضو هیات مدیره مرکز باروری و ناباروری اصفهان:

نخبگانی که حاضر به ترک کشور نشدند

نخبگانی که حاضر به ترک کشور نشدند

ایسنا/خراسان رضوی عضو هیات مدیره مرکز باروری و ناباروری اصفهان گفت: همواره در کشور ما جوانان بسیار با استعدادی هستند که می‌توانند مرزهای دانش این کشور را پیش ببرند و اگر در داخل کشور امکاناتی برای‌شان فراهم باشد که بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند، قطعا کشور خود را ترک نمی‌کنند.

دکتر محمد حسین نصر اصفهانی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به این سوال که چرا با وجود تقاضاهایی که از کشورهای دیگر داشتید اما ایران را ترک نکردید، اظهار کرد: من در سن ۱۵ سالگی به خارج از کشور رفتم و در همانجا به تحصیل پرداختم و مدرک دکتری خود را نیز از دانشگاه کمبریج انگلیس که بهترین و معتبرترین دانشگاه است، دریافت کردم. من در همان سال‌ها می‌توانستم در همان دانشگاه بمانم و ادامه دهم. در طی این مدت هم بستر برای من فراهم بود که به انگلیس بروم و در آنجا ماندگار شوم اما تصمیم گرفتم که در وطن خود بمانم و در اینجا به زوج‌هایی که به درمان نیاز دارند، خدمت کنم.

وی عنوان کرد: خوشبختانه ماندگاری من در وطنم سبب شد که به لطف خداوند هزاران زوج نابارور درمان شوند، صدها دانشجوی دکتری در ایران در پژوهشکده رویان آموزش ببینند و صدها مرکز نازایی نیز راه‌اندازی شود و چه مفیدتر از آنکه توانسته‌ام این خدمات را در کشور خودم ارائه دهم. به همین جهت خدا را شاکرم که توانسته‌ام قدمی برای تصویر زندگی زوج‌های نابارور و پیشرفت مراتب علمی کشور داشته باشم.

عضو هیات مدیره مرکز باروری و ناباروری اصفهان خاطرنشان کرد: همواره در کشور ما جوانان بسیار با استعدادی هستند که می‌توانند مرزهای دانش این کشور را پیش ببرند و اگر در داخل کشور امکاناتی برای‌شان فراهم باشد که بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند باعث افتخار است اما در حال حاضر با محدودیت‌هایی که در سطح اقتصادی به وجود آمده شاید هر دانشجویی که دانش آموخته می‌شود فضای کاری مناسبی برایش وجود نداشته باشد و همین امر باعث می‌شود که بسیاری از این افراد تصمیم می‌گیرند که در خارج از کشور شغلی را پیدا و در نهایت هم مهاجرت کنند.

وی تصریح کرد: من نمی‌توانم به دانشجویان بگویم که بروید یا نروید بلکه من با رفتارم به آن‌ها می‌گویم که اگر هم می‌روند باید یک پیامبر خوب به عنوان نماینده ایران و پژوهشگاه ما بروند و به امید روزی که فرصتی برایشان ایجاد شود و به میهن خود باز گردند. 

نصر اصفهانی بیان کرد: واقعیت امر این است که در این میان دولت و دولتمردان وظیفه دارند که این فرصت اشتغال و ماندگاری جوانان این مرز و بوم را فراهم کنند تا در کشور خود بمانند و به مردم خود خدمت کنند اما این در حالی است که متاسفانه هنوز فضاهای کار در کشور ما محدود است و باید تلاش بیشتری در این خصوص صورت گیرد.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha