• چهارشنبه / ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401052619364
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سخنگوی شورای شهر اصفهان اعلام کرد:

گذشت ۲ هزار میلیارد تومانی از درآمدهای شهر برای ایجاد شفافیت

گذشت ۲ هزار میلیارد تومانی از درآمدهای شهر برای ایجاد شفافیت

ایسنا/اصفهان سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان پایان اخذ وجوه غیر مصوب را گام بزرگ شورای ششم دانست و گفت: شورای شهر اصفهان از حدود ۱۵٠٠ تا ۲٠٠٠ میلیارد تومان از درآمدهای خود گذشت تا شفافیت رقم بخورد و درآمد شهرداری سالم شود.

علی صالحی در نشستی با خبرنگاران که امروز (چهارشنبه، ۶ مردادماه) برگزار شد، با اشاره به اینکه نخستین باری است که شورا گزارش‌های شش‌ماهه و یک‌ساله ارائه می‌کند، اظهار کرد: به دنبال ایجاد مسیر جدیدی در حوزه پاسخگویی هستیم. بر اساس جهاد تبیین، خود را برای پاسخگویی به مردم مسئول می‌دانیم تا عرصه‌های امیدواری را گسترش دهیم.

وی با بیان اینکه مردم‌داری، عدالت محوری، شفافیت و تسهیل گری رویکردهای شاخص شورای ششم است، گفت: شورای ششم با تصویب طرح شفافیت، گامی بلند برای مبارزه با فساد برداشت و این گام را از خود شروع کرد.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اشاره به اینکه پایان اخذ وجوه غیر مصوب، قدم بزرگی بود که در شورای ششم برداشته شد، افزود: شورا از حدود ۱۵٠٠ تا ۲٠٠٠ میلیارد تومان از درآمدهای خود گذشت تا شفافیت رقم بخورد و درآمد شهرداری سالم شود، چون معتقدیم برکت سالم بودن درآمد، بر روی سایر فعالیت‌ها اثر می‌گذارد.

وی عادلانه کردن اخذ عوارض در شهرداری را یکی از تأکیدات جدی شورای ششم دانست و گفت: با این کار هزینه‌های ساخت‌وساز در محلات کم برخوردارتر کاهش می‌یابد و امیدواریم شاهد رونق و توسعه این محلات باشیم.

صالحی همچنین بر تلاش برای ایجاد سلامت اداری به‌صورت سیستمی تأکید و تصریح کرد: معتقدیم باید فرایندهایی که شفافیت و سلامت اداری را خدشه‌دار می‌کند هدف بگیریم.

وی با بیان اینکه به‌طور میانگین هفته‌ای ۳۰ تا ۴۰ تماس با سامانه سوت‌زنی گرفته می‌شود، گفت: حدود ۲۸۵ گزارش منطبق با اولویت‌های سامانه سوت زنی بود که ۱۵ درصد آن درست بود و ۱۰۰ مورد هم در حال بررسی است، ۱۰۰ مورد هم رد شده است. حدود ۲۷ مورد از گزارش‌ها در حوزه‌های نظارتی شهرداری به نتیجه رسیده و پرونده تشکیل شده است. همچنین ۱۵ سوت زن به‌عنوان گزارش دهنده مؤثر شناسایی و به‌زودی از آن‌ها تقدیر می‌شود.

سخنگوی شورای شهر اصفهان با اعتقاد بر اینکه مسیر خوبی با سامانه سوت‌زنی ایجاد شده، اظهار امیدواری کرد که با تقدیر از سوت زن‌ها و نیروهای سالم در مدیریت شهری که بسیار زیاد هستند روند گزارش دهی ارتقا پیدا کند و به تعداد شهروندان ناظر بر شهرداری داشته باشیم.

‌به گفته وی، بیشترین گزارش برای منطقه ۱۴ و ۸ بوده و عمده موضوعات در حوزه شهرسازی صدور پروانه و توافقات بوده است.

وی در پاسخ به سؤال ایسنا درباره تحقق شعار شهر زندگی در اصفهان، گفت: شعاری که انتخاب شد بر مبنای ابعاد تاریخی فرهنگی شهر اصفهان بود و مؤلفه‌های برنامه‌ای و موضوعی آن برای اولین بار تدوین و استخراج شده، این برنامه در حال آماده‌سازی و رونمایی است، اما رفتن به سمت موضوعاتی که برای مردم اهمیت دارند و اصلاح آن رضایت مردم و شرایط را بهتر و هموارتر می‌کند کار زمان بری است.

صالحی با بیان اینکه در راستای بهبود وضعیت محیط‌زیست اصفهان ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع شهرداری به حوزه حمل‌ونقل اختصاص یافت، گفت: بیش از ۵۰ درصد بودجه عمرانی شهر را به یکی از بزرگ‌ترین معضلات و مطالبات مردم یعنی حمل‌ونقل اختصاص دادیم که نشان دهنده اهمیت موضوع است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه در موضوع آب، شورای شهر جز مطالبه‌گران است اما تصمیم‌گیر نیست، گفت: چانه‌زنی، پیگیری قضائی و تبینی روی میز کار قرار گرفته، ضمن اینکه محتوای خوبی تهیه و به رئیس‌جمهور ارائه شد و تلاش کردیم هم در حوزه مطالبه‌گری و هم چانه‌زنی در کنار مسئولان باشیم و فرایندها را تسهیل کنیم.

سخنگوی شورای شهر اصفهان بر توجه به پروژه‌های زیست‌محیطی در شهر اصفهان تأکید و خاطرنشان کرد: از ۱۵ سال قبل تا امروز ۶۰۰ کیلووات تولید برق از منابع تجدیدپذیر در اصفهان تولید می‌شد که قرار است تا پایان سال، ۱۹ نیروگاه تجدیدپذیر دیگر اضافه و ۶۰۰ کیلووات جدید معادل ۱۵ سال قبل به انرژی تولید شده از این منابع در اصفهان اضافه شود. توجه به محیط‌زیست در کنار شفافیت و غیرحضوری شدن خدمات باعث ارتقا سطح و کیفیت زندگی شهروندان می‌شود که به تحقق شهر زندگی کمک می‌کند. البته می‌دانیم کافی نیست، اما یک سال از چه سال طی شده و با اصلاح نواقص می‌توانیم روبه‌جلو حرکت کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha