• یکشنبه / ۲۷ شهریور ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401062719719
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار جرقویه:

پروتکل‌های بهداشتی در مراسم اربعین جرقویه رعایت شد

پروتکل‌های بهداشتی در مراسم اربعین جرقویه رعایت شد

ایسنا/اصفهان فرماندار جرقویه گفت: اصولاً قشر مذهبی و هیئت‌ها در چنین مراسم‌هایی بیشترین مراعات‌های بهداشتی را انجام می‌دهند و پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کل رعایت شد و مشکل خاصی در این باره نداشتیم.

محسن ریاحی در گفت‌وگو با ایسنا درباره برگزاری مراسم اربعین در شهرستان جرقویه، اظهار کرد: مراسم اربعین در جرقویه و اطراف آن با نظم و ترتیب خاصی برگزار شد و مشکل خاصی نداشتیم. جرقویه و شهر نیک‌آباد فضایی دارد که مردم آن ۶۰ روز در محرم و صفر عزاداری می‌کنند. ظهر اربعین تمام هیئت‌های شهر نیک‌آباد که مرکز شهرستان جرقویه است مراسم عزاداری دارند و راهپیمایی جاماندگان اربعین به مسافت ۵ کیلومتر از گلزار شهدای گمنام شهر نیک‌آباد تا امام‌زاده شاهمراد(ع) انجام و با استقبال مردم روبرو شد.

وی افزود: از نظر امنیتی و ترافیکی مراسم اربعین در شهرستان جرقویه مشکل خاصی نداشت و ۱۲ هیئت عزاداری در طول مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین از عزاداران پذیرایی کردند.

فرماندار جرقویه درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم اربعین، گفت: اصولاً قشر مذهبی و هیئت‌ها در چنین مراسم‌هایی بیشترین مراعات‌های بهداشتی را انجام می‌دهند و پروتکل‌های بهداشتی کرونا در کل رعایت شد و مشکل خاصی در این باره نداشتیم به طوری که عزاداران پروتکل‌ها را رعایت کردند.

ریاحی تصریح کرد: البته نمی‌توانیم ادعا کنیم تمام عزاداران از ماسک استفاده کرده‌اند، اما از نظر پذیرایی و فاصله اجتماعی، پروتکل‌ها رعایت شد و پذیرایی‌ها و پخش نذورات در ظرف‌های یک بار مصرف انجام شد.

وی درباره رنگ‌بندی شهرستان جرقویه از نظر کرونا با بیان اینکه آمار مبتلایان پایین است، گفت: اصولاً آمار کرونایی جرقویه به این دلیل که در شبکه بهداشت اصفهان لحاظ می‌شود هر رنگی که شهر اصفهان داشته باشد برای جرقویه نیز همان رنگ گفته می‌شود به همین دلیل فعلاً رنگ زرد برای جرقویه لحاظ شده، اما طبق شواهد، رنگِ جرقویه آبی است.

فرماندار جرقویه خاطرنشان کرد: در جرقویه استقبال خوبی برای تزریق دُز چهارم نداشتیم، اما برای دُزهای اول و دوم بیش از ۸۵ درصد تزریق واکسن کرونا انجام شده و تا چند ماه قبل آمار تزریق دُز سوم بیش از ۴۵ درصد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha