• چهارشنبه / ۳ خرداد ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402030301911
  • خبرنگار : 50037

شهرستان بهار صاحب موزه مشاهیر می‌شود

شهرستان بهار صاحب موزه مشاهیر می‌شود
عکس تزئینی و آرشیوی است

ایسنا/همدان نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: با پیگیری‌های لازم از طریق وزارت میراث فرهنگی با احداث موزه مشاهیر در شهرستان بهار موافقت شده و این شهرستان صاحب موزه مشاهیر خواهد شد.

فتح‌الله توسلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به ضرورت احداث موزه مردم شناسی در  شهرستان بهار چندی پیش در نامه‌ای خطاب به وزرای ارشاد و میراث فرهنگی با اعلام اینکه شهرستان بهار سرشار از عارفان بزرگ همچون آیت الله شیخ محمد بهاری، شیخ محمدباقر بهاری و شیخ رضا بهاری و همچون چهره های شاخص ادبی و هنری، اماکن تاریخی و گردشگری متعدد و ۱۰ها شاخص دیگر است، نسبت به احداث موزه مردم شناسی شهرستان بهار تأکید کردیم.

وی با بیان اینکه وجود موزه مردم شناسی در این شهرستان یکی از مطالبات چندین ساله مردم شهرستان بود، افزود: حسب بررسی و پیگیری های به عمل آمده از مبادی ذیربط درخواست اینجانب در شورای راهبردی موزه های اداره کل میراث فرهنگی استان همدان مطرح شده و براساس بررسی ها و دریافت نظرات کارشناسان مربوطه در حال حاضر مقدمات و ظرفیت ایجاد موزه مردم شناسی در شهرستان بهار وجود ندارد و براساس این درخواست با بررسی های به عمل آمده با ایجاد موزه مشاهیر با توجه به وجود ظرفیت های عظیم فرهنگی، بزرگان دینی و ادبی و هنری در این شهرستان موافقت شده است.

توسلی خاطرنشان کرد: با توجه به موافقت ایجاد و راه اندازی موزه مشاهیر در شهرستان بهار این موضوع باید از طریق دستگاه‌های ذیربط از جمله اداره ارشاد با اداره کل اوقاف با همکاری نهادهای شهرداری و حوزه علمیه پیگیری و اجرا شود.

وی در ادامه از تخصیص چهار میلیارد تومان اعتبار برای تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ خبر داد و یادآور شد: در رابطه با تجهیزات فاضلاب کبودراهنگ به تازگی سه میلیارد تومان اعتبار نقد از وزارت نیرو برای آن دریافت و به آبفای استان داده شد و یک میلیارد هم از وزارت نفت به منظور انجام مباحث فاضلاب دریافت شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در خانه ملت همچنین در رابطه با پروژه آبرسانی رها و متوقف شده آبرومند نیز تصریح کرد: با پیگیری لازم وزارت نیرو پروژه فوق را برای تکمیل تقبل کرد و قول داد با  تأمین اعتبار لازم پروژه را آغاز کند در ضمن مخزن ۳۰۰۰ مترمکعبی شهر مهاجران نیز در رابطه با خطوط انتقال رفت و برگشت با پیگیری لازم، وزارت نیرو دستور انجام پروژه را داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha