• یکشنبه / ۱۱ تیر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1402041106629
  • خبرنگار : 71282

مدیرعامل اتحادیه تعاونی های عمرانی شهر تهران تاکید کرد:

لزوم‌ پیشرو بودن تعاونی‌ها در عرصه هوشمندسازی

لزوم‌ پیشرو بودن تعاونی‌ها در عرصه هوشمندسازی

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه سازی شهر تهران گفت: هوشمندسازی نقش موثر و بسزایی در نگهداشت انرژی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی دارد و تعاونی ها باید از این فرصت به نحو مطلوب استفاده کنند و در عرصه هوشمندسازی پیشرو باشند.

به گزارش ایسنا، خشایار باقرپور در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه شهر هوشمند ایران که در مصلای حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: در حال حاضر در یک دوران گذار از شهر الکترونیک به شهر هوشمند هستیم. در تمام دنیا مقوله هوشمندسازی در عرصه های مختلف به طور سریع درحال توسعه است. در حوزه صنعت ساختمان و شهرسازی این مقوله باید به عنوان زیرساخت‌ زندگی افراد جایگاه خودش را داشته باشد.

وی ادامه داد: این حرکت و جریان از سال‌های گذشته در کشورهای پیشرفته شروع شده است. در کشور ما هم حرکت‌های منفردی در عرصه‌های مختلف به خصوص در حوزه های حاکمیتی صورت گرفته و اتفاقات خوبی را در دولت الکترونیک شاهد هستیم.

باقرپور برگزاری این نمایشگاه را فرصت بسیار خوبی برای بازدیدکنندگان دانست و گفت: از شرکتهای دانش‌بنیان و استارت آپی و فعالان بخش تعاون، استانداری ها و شهرداری‌ها در نمایشگاه حضور دارند.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه سازی شهر تهران درباره لزوم هوشمندسازی در حوزه تعاونی ها تصریح کرد: در حوزه تعاون نیاز به یک پوست اندازی داریم تا دوباره جایگاه مردمی و باور حاکمیتی خود را پیدا کند. معتقدم که هوشمندسازی فرصت خوبی است که تعاون از آن ساختار سنتی خود خارج شود و وجوه تمایز را نسبت به سایر بخشهای اقتصادی ایجاد کند. بخش تعاون با مشارکت مردمی حرکت می‌کند و مردم از حرکتهای نوگرایانه استقبال می کنند.

وی افزود: هوشمندسازی مقوله ای نیست که با سه روز برگزاری نمایشگاه نهادینه شود و نیاز به کار بیشتر و برگزاری نمایشگاه های بلند مدت تر و حتی نمایشگاه های دائمی یا نمایشگاه هایی در سطح استان‌ها دارد.

باقرپور گفت: ما در جایگاه اتحادیه آمادگی داریم از طریق تعاملی که با مجموعه های دانش‌بنیان در این زمینه ایجاد می کنیم این تکنولوژی را به شرکت‌های تعاونی منتقل کنیم. تمام مسایل هوشمندسازی بومی سازی شده که اتفاق خوبی است.

وی ادامه داد: پرداختن به مقوله فرهنگ‌سازی و زیرساختهای هوشمندسازی مهم است و باید در نهادهای ذیربط انجام شود. بعضا می بینیم که تکنولوژی ها وارد کشور ما می شود ولی فرهنگ استفاده از تکنولوژی با تاخیر همراه است لذا این فرصت را نداریم که در بعد فرهنگ‌سازی جا بمانیم و باید در این حوزه اقدامات موازی به سرعت انجام گیرد.

مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های عمرانی و انبوه سازی شهر تهران در پایان گفت: هوشمندسازی نقش موثر و بسزایی در نگهداشت انرژی و جلوگیری از هدررفت منابع آبی دارد و تعاونی ها می توانند از فرصت پیش آمده به نحو مطلوب استفاده کنند و در عرصه هوشمندسازی پیشرو باشند.

به گزارش ایسنا، چهارمین نمایشگاه و کنفرانس شهر هوشمند ایران با هدف عرضه توانمندی‌های حوزه شهر هوشمند از ۱۱ تا ۱۳ تیرماه ۱۴۰۲ در شبستان مصلای امام خمینی(ره) برگزار می شود و علاقمندان حوزه فناوری، هوشمندسازی، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها می‌توانند در این رویداد شرکت کنند.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha