• سه‌شنبه / ۱۳ تیر ۱۴۰۲ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402041307988
  • خبرنگار : 50463

سفره‌ پارچه‌ای جایگزین نایلون در نانوایی‌های شهر یزد

سفره‌ پارچه‌ای جایگزین نایلون در نانوایی‌های شهر یزد

ایسنا/یزد رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد گفت: با هدف آگاهی بخشی به شهروندان در خصوص مضرات کیسه‌های نایلونی برای سلامت انسان بخصوص هنگام خرید نان، سفره‌های پارچه‌ای نان بین شهروندان توزیع شد.

«محمد رضا برزگر» در خصوص جزئیات این طرح گفت: زباله‌های پلاستیکی هم اکنون یکی از معضلات جدی در مدیریت پسماندها می‌باشند که به علت تولید انبوه و ارزانی متاسفانه میزان استفاده از آن بسیار افزایش پیدا کرده است.

وی هدف از اختصاص یک روز بنام روز جهانی بدون پلاستیک در دنیا را ارتقای سطح آگاهی انسان‌ها در زمینه خطرات بهداشتی و محیط زیستی استفاده از کیسه‌های پلاستیکی دانست و گفت: باید به طریقی فرهنگ سازی شود تا مردم در خریدهای روزانه خود از این کیسه‌ها کمتر استفاده کرده و بجای آن از کیسه‌های مقاوم پارچه‌ای یا دیگر کیسه‌های زیست تجزیه پذیر که آسیب کمتری برای محیط زیست دارند استفاده کنند. 

برزگر افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد در راستای آموزش شهروندی و ترویج فرهنگ روز بدون پلاستیک و استفاده از سفره‌های پارچه‌ای بجای کیسه نایلون در خرید نان، اقدام به توزیع سفره‌های خرید نان همراه با بیان مختصر فواید سفره‌های پارچه‌ای و مضرات کیسه‌های نایلونی بصورت چهره به چهره به شهروندان در تعدادی از نانوایی‌های شهر یزد کرد.

رئیس سازمان مدیریت پسماندبا اشاره به مضرات پلاستیک در زندگی و محیط زیست خاطرنشان کرد: امیدواریم شهروندان با آگاهی از خطر مستقیم کیسه‌های نایلونی برای سلامت انسان بخصوص هنگام خرید نان بدلیل گرما و حرارتی که نان دارد، سفره‌های پارچه‌ای را جایگزین کیسه‌های پلاستیکی کرده و با استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی در صیانت از محیط زیست و سلامت جامعه کمک کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت پسماند شهرداری یزد، به منظور فرهنگ سازی و ارتقای سطح دانش شهروندان در زمینه مضرات استفاده از کیسه‌های نایلونی، ۲۱ تیر ماه از سوی طرفداران محیط زیست روز بدون کیسه نایلکس نامگذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha