• جمعه / ۳۱ شهریور ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402063119277
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

استاندار اصفهان:

نیروهای مسلح ایران بزرگ‌ترین نیروهای ضدتروریسم دنیا هستند / ثمره دفاع مقدس انسجام ملی بود

نیروهای مسلح ایران بزرگ‌ترین نیروهای ضدتروریسم دنیا هستند / ثمره دفاع مقدس انسجام ملی بود

ایسنا/اصفهان استاندار اصفهان گفت: نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین نیروهای مسلح ضدترور و ضدتروریسم دنیا هستند.

به گزارش ایسنا از اصفهان، سیدرضا مرتضوی، صبح امروز سی‌ و یکم شهریورماه، در آیین رژه نیروهای مسلح در استان اصفهان، با بیان اینکه دفاع مقدس باعث رشد و بالندگی انقلاب اسلامی شد، اظهار کرد: دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس، باعث حیات انقلاب و تدوام حرکت انقلاب در میان ملت‌های مسلمان جهان شد. 

وی افزود: بیگانگان و دشمنان انقلاب، در همان سال‌های اول انقلاب فکر می‌کردند که می‌توانند حکومت نوپای جمهوری اسلامی را با تحمیل توطئه‌های مختلف و یک جنگ تحمیلی نابرابر به زانو درآورند. اما نمی‌دانستند مردم در سایه انقلاب اسلامی آماده‌تر و سرزنده‌تر از همیشه آماده مبارزه و دفاع از کیان اسلام بودند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دفاع مقدس تاریخ‌ساز و برای همه درس‌آموز شد، بیان کرد:  جنگ تحمیلی گرچه خسارت‌هایی برای کشور به همراه داشت، اما سرمایه عظیم و گنجینه گران‌بهایی برای کشور و ملت است. مقام معظم رهبری فرمودند دفاع مقدس، دفاع «ملت‌ساز» شد.

مرتضوی ادامه داد: از برکت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، مردم ایران به یک ملت منسجم، مقاوم و قوی در برابر متجاوزین و بیگانگان بدل شد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: دفاع مقدس تمام شکاف‌های اجتماعی را از بین برد، زیرا در دفاع مقدس فارس، ترک، کرد، لر، ترکمن، بلوچ و عرب معنای خود را از دست داد و همه اقوام و مذاهب به‌صورت یکپارچه و متحد در کنار هم در مقابل دشمن، صف‌آرایی کردند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین ثمرات دفاع مقدس، شعار «ما متحدیم» است، گفت: دفاع مقدس به ما نشان داد که پایبندی به معارف اسلامی و ارزش‌های دینی با عشق به میهن نه تنها منافاتی ندارد، بلکه عشق به خداوند، ایمان و وطن در کنار یکدیگر است.

وی افزود: جنگ‌های مختلفی در تاریخ ایران رقم خورده، اما در هیچ زمانی حماسه، غیرت و ایستادگی در تراز دفاع مقدس پیدا نخواهد شد.

استاندار اصفهان گفت: ایمان قوی جوانان بود که شهدایی همچون خرازی‌ها، کاظمی‌ها، باکری‌ها، همت‌ها و زین‌الدین‌ها را تربیت کرد. سردار شهید حاج قاسم سلیمانی نیز با همین ایمان و با تأسی از تفکر راهبردی مقام معظم رهبری، در ساماندهی جبهه مقاومت و ستاد مبارزه با صهیونیست‌ها را از بغداد تا بیروت، فلسطین و یمن نقش بی‌بدیل و تأثیرگذاری ایفا کرد. 

وی ادامه داد: امروز ما به ایمان، درایت و شجاعت فرماندهی معظم کل قوا افتخار می‌کنیم، زیرا ایشان این نگاه توحیدی را بر همه نیروهای مسلح ما سایه‌گستر کرده است.

وی با بیان اینکه نیروهای مسلح ما مظلومانه و در برخی مقاطع با دست خالی دفاع و در برابر مجهزترین ارتش‌های منطقه ایستادگی کردند،  ادامه داد: نیروی‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین نیروی مسلح ضد ترور و ضد تروریسم دنیا است.

مرتضوی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قبل از آنکه در برابر تجاوز دشمن در میدان‌های غربی و جنوبی کشور بایستد، نخستین قدمش مبارزه با گروهک‌های تروریستی بود. 

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: دشمنان بدانند ملت ایران همچون گذشته در برابر توطئه‌ها و فتنه‌های شما ایستادگی می‌کند، زیرا ما به ارتش، سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و ملت بزرگ و رهبر شجاع خود افتخار می‌کنیم وایرانی آبادتر و سرزنده‌تر می‌سازیم. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha