• شنبه / ۱۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402081309256
  • خبرنگار : 50214

تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم در یزد برای اولین بار در کشور

تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم در یزد برای اولین بار در کشور

ایسنا/یزد استاندار یزد از تشکیل رصدخانه پایش و کنترل تورم در این استان برای اولین بار در میان استانهای کشور خبر داد و با اشاره به برنامه‌ریزی جهت تحول ساختار توزیع در گروه خوراکی‌ها، گفت: در همین راستا مداخلات کارشناسی لازم در گروه‌های کالایی دارای افزایش غیر متعارف قیمت انجام خواهد شد.

«مهران فاطمی» در نشست کارگروه تنظیم بازار استان که با حضور شهرداران شهرها و مناطق مختلف شهرستان یزد، متولیان حوزه بهداشت و درمان و متولیان حوزه انرژی (آب و برق) استان برگزار شد، با بیان اینکه برای نخستین بار در بین استان های کشور رصد خانه پایش و کنترل تورم در یزد تشکیل شده است، گفت: سلسله نشست های این رصدخانه با حضور برخی از اساتید دانشگاه و دستگاه های ذی ربط برگزار و مسائل مربوط به تورم به صورت دقیق واکاوی می شود.

وی با اشاره به بررسی نرخ تورم استان در ۱۲ گروه کالایی موجود و تاثیر هر یک بر نرخ کلی تورم استان در جریان این نشست ها، افزود: براساس وضعیت هر گروه، تکالیف مداخله گرایانه ای جهت بهبود وضعیت تورم استان، به دستگاه های مربوطه داده می شود.

فاطمی با اشاره به لزوم تنظیم گیری برخی تعرفه ها در حوزه «بهداشت و درمان»، اظهار کرد: در نشستی با حضور متولیان این حوزه در استان، در خصوص برخی مسائل مربوط به تعرفه های پزشکی، مکمل های دارویی و تجهیزات پزشکی تصمیماتی اتخاذ شد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به وضعیت نرخ گروه «آموزش» در استان، خاطرنشان کرد: در خصوص مسائل این حوزه، در جلسات آتی تصمیم گیری خواهد شد. 

فاطمی با اشاره به بررسی مباحث مربوط به گروه کالایی خوراکی ها در نشست های امروز، گفت: اقدامات بسیار ویژه و ساختاری توسط شهرداری و با همکاری جهاد کشاورزی و تعاون روستایی انجام خواهد شد.

استاندار در همین راستا افزود: این اقدام می‌تواند ساختار توزیع استان را متحول و این مسئله افزایش قیمت ها در برخی اقلام خوراکی را جبران کند.

وی با اشاره به انتشار آمار تورم در بازه زمانی دوم تا چهارم هر ماه، اظهار کرد: بلافاصله  پس از انتشار آمار، نشستی جهت بررسی وضعیت استان در گروه های ۱۲ گانه کالایی برگزار و در نقاط دارای افزایش غیر متعارف، مداخلات کارشناسی لازم صورت می گیرد.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه نرخ تورم بالای استان، به معنای گران‌ترین استان کشور بودن نیست، گفت: هم اکنون  سرجمع قیمت های استان نسبت به نقاط دیگر کشور متعارف‌تر است، اما در برخی گروه های کالایی رشد نامتعارفی در قیمت ها داریم.
 
به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، فاطمی در پایان اظهار کرد: اهتمام جدی ما بر بهبود وضعیت تورم استان، با انجام مداخلات صحیح در این حوزه و حل برخی مسائل این حوزه به صورت ریشه ای و اساسی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۱۴ ۱۱:۳۳

بله داری کنترل میکنی فکر کنم بجاری رصد مغازه ها دارن توی فضا رصد میکنن خدا قوت