• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403032617577
  • خبرنگار : 50214

استقرار ۷ قربانگاه موقت به مناسبت عید قربان در یزد

استقرار ۷ قربانگاه موقت به مناسبت عید قربان در یزد

ایسنا/یزد مدیر کل دامپزشکی استان یزد از فعالیت ۱۶ مکان در سطح استان جهت ارائه خدمت در روز عید سعید قربان خبر داد و گفت: هفت مورد از قربانگاه‌ها موقت هستند.

دکتر «علی فاتحی‌نیا» در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این که در مجموع ۱۶ مکان برای قربانی کردن دام در روز عید سعید قربان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ۱۳ اکیپ ثابت و ۲۰ اکیپ سیار مشتمل بر ۲۶ نفر دکتر دامپزشک، ۲۸ نفر کارشناس بازرس بهداشت گوشت و ۱۷ نفر ناظر شرعی نیز در روز عید قربان از ساعت پنج صبح در کشتارگاه‌های یزد و قربانگاه‌های مشخص شده، فعالیت و نظارت خواهند داشت.

وی هفت قربانگاه از مجموع ۱۶ مکان در نظر گرفته شده را حاصل همکاری بخش خصوصی و شهرداری یزد خواند و افزود: شش قربانگاه در شهرستان یزد و یک قربانگاه در شهرستان تفت مستقر خواهد شد.

فاتحی‌نیا، آدرس این قربانگاه‌ها به ترتیب قربانگاه شماره یک؛ میدان دروازه قرآن، جنب پایانه اتوبوسرانی، قربانگاه شماره دو؛ بلوار جمهوری، امامزاده جعفر، قربانگاه شماره سه؛ بلوار بهمن، غرفه‌های سازمان مشاغل شهری شهرداری‌ها، قربانگاه شماره چهار؛ انتهای بلوار نواب صفوی شمالی، رو به روی کشتارگاه قدیم یزد، قربانگاه شماره پنج؛ روستای محمودی، قبل از کمپ یارال، قربانگاه شماره شش؛ میدان گل نرگس، خیابان امام خمینی، پارک قلعه و قربانگاه شماره هفت؛ موسسه خیریه فاطمه الزهرا(س) در شهرستان تفت، ذکر کرد.

وی ضمن هشدار درخصوص شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو به ویژه در شش ماهه اول سال و فصل گرما، از همشهریان خواست از هر گونه کشتار دام در مکان‌های عمومی و غیربهداشتی جداً خودداری کنند. همچنین در صورت قربانی‌کردن دام یا دریافت گوشت قربانی، حتما گوشت را به مدت ۲۴ ساعت در دمای صفر الی چهار درجه یخچال نگهداری کنند.

فاتحی‌نیا در پایان خاطرنشان کرد؛ شهروندان می‌توانند با سامانه فوریت‎های دامپزشکی به شماره ۱۵۱۲ برای هر گونه سوال یا ابهامی که در این زمینه دارند؛ تماس گرفته و همچنین گزارشات خود را ارائه دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha