• جمعه / ۳ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402090301681
  • خبرنگار : 50590

نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

بسیج یک سازمان نظامی نیست بلکه نیازهای اساسی جامعه را می شناسد

بسیج یک سازمان نظامی نیست بلکه نیازهای اساسی جامعه را می شناسد

ایسنا/همدان نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه بسیج یک نیروی مردمی است، گفت: بسیج صرفا یک سازمان نظامی نیست، بلکه نیازهای اساسی جامعه را می‌شناسد و برای رفع آن مشکلات تلاش می‌کند.

آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی جمعه ۳ آذر در خطبه های نمازجمعه همدان، با بیان اینکه در دوران کرونا در استان همدان گروه های بسیجی بسیاری به مردم خدمت رسانی کردند، اظهار کرد: این سازمان خدمات فراوانی ارائه می کند که در مبارزه با فساد و بسیج یک نهاد کاملا مردمی است و  اینکه رهبر انقلاب توصیه به بسیج  می کنند  به معنای توجه به نقش  مردم در تامین  سلامت ، عدالت ، موفقیت‌های  نظام اسلامی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز کشور به روحیه بسیجی نیاز دارد  آن روحیه ای که استمرار حرکت  تاریخی علیه  مستکبران است، افزود: عده ای در جامعه بشری وجود دارند که قیام  می کنند و در مقابل طاغوت ها و مفسدین می ایستند و اگر این افراد نبودند  فساد همه عالم را فرا می گرفت . اگر این افراد نبودند فقر، مشکلات ، ظلم و طاغوت در همه ی عالم فراگیر می شد.

وی با اشاره به اینکه در جریان غزه درس ها و عبرت های فراوانی  هم برای تک تک ما و هم برای جامعه جهانی  یک تجربه ولو تلخ اما آثار بسیاری داشت، یادآور شد: از مردم انصارالله یمن  باید اتکا کردن  به خداوند متعال را یاد بگیریم  و حرکت و تصمیم گیری های ما بر اساس آموزه های دینی باشد. از کودک و نوجوان فلسطینی باید مقاومت  را یاد گرفت از آن کودک زخمی که در بدترین شرایط (یا رب یا رب) فراموش نمی شد کودکی که زخمی است اما سخن از مقاومت و پیروزی می زند  و این صحنه ها یک انسان قوی را در عرصه های بین المللی به نمایش می گذارد.

شعبانی موثقی خاطرنشان کرد: خیلی از روشنفکران این سوال برایشان ایجاد شده که علت این همه روحیه مقاوم در مردم فلسطین چیست؟ چگونه می شود مادری فرزند خرد سالش  در بغلش با  زخم جان داده اما( یا رب )گفتنش فراموش نشده  و صبرش را در دنیا به نمایش می گذارد؟ چگونه می شود دو میلیون مردم زیر صد ها بمب ایستاده اند اما همچنان مقاوم هستند  و این سوال مطرح است که کدام مسئله به این اندازه مقاومت در مرد ایجاد کرده است؟  کدام  ملت را می شناسید که سرزمینش ویران شده باشد و هزاران نفر به شهادت رسیده باشند اما به این اندازه مقاوم  باشند؟ این روحیه محصول تربیت دینی است  و این معنویت است که صبر تولید می کند.

وی با بیان اینکه اتصال به خدا شهادت طلبی را تقویت می کند، تصریح کرد : اتصال و ارتباط با پروردگار  عالم شهادت طلبی را  تبدیل به یک ارزش می کند  و ایثار و شهادت را در جامعه توسعه می دهد. اینها امروز گمشده های بشر است  و افراد این صحنه ها را با تعجب می بینند  و برای بشریت عبرت است  و بشر باید این  صحنه ها را ببیند تا متوجه  شود خدا افراد را در گرفتاری ها چگونه کمک می کند .

نماینده ولی فقیه در استان همدان تاکید کرد: نخبگان و روشنفکران  کشور های اسلامی ببینند  در سراسر کشورهای عالم  کدام کشور ها به معنی واقعی کلمه به آموزه های  اسلامی عمل کرده‌اند؟ و کدام کشور ها به فریاد پیامبر بزرگ اسلام  در حمایت از مظلوم  عمل کردند نه شعار دادن و محکوم کردن بلکه  کدام کشورها عمل کردند؟ انصار الله یمن، حزب الله لبنان و جمهوری اسلامی ایران در عمل نشان دادند که پشت مستضعفین جهان هستند.

وی با بیان این‌که نظام شیعی ضد ظلم است، یاد آور شد:  نظام شیعی ضد ظلم است و این آموزه علی (ع) که  از طاغوت نترسید و جلوی هیچ  قدرتی زانو نزنید  و این قدرت را ایشان در جامعه های اسلامی ایجاد کرده است و ورود حزب الله لبنان ،جمهوری اسلامی و انصار الله یمن چیزی نیست جز تربیت در مکتب اسلامی  و حمایت های علی (ع) که نترسید  و از ولایت دفاع کنید  و اگر حرکات زهرای مرضیه (س) نبود مدینه تاریک بود اما این بانوی بزگوار در برابر تمام مردهایی که ادعا داشتند به تنهایی ایستاد  و این نظام فکری شیعه است که نمی تواند  ظلم را ببیند و سکوت کند و در برابر قدرت ها ی دنیا زانو بزند .

وی در بخش دیگری با بیان اینکه باید از ورزشکاران کشورمان قدردانی کرد، تصریح کرد: باید از ورزشکارانی که با اقدامات خود حاشیه‌های قوی ایجاد می کنند تقدیر کرد. آن بانوی قهرمان محجبه ای که با نوزاد خود بر سر سکو برای گرفتن مدال می‌رود و پیام های مختلفی را با این حرکت خود مخابره می کند که یک زن مسلمان  و یک مادر با وجود فرزند هم می تواند قهرمان باشد .

امام جمعه همدان با بیان اینکه باید از ورزش حمایت واقعی کرد، اضافه کرد: باید از ورزش و ورزشکاران حمایت واقعی شود و امیدواریم عرصه را برای ورزش های همگانی فراهم کنند اما باید با فسادهای  هم که در این عرصه رخ می دهد به جد برخورد کرد.

شعبانی موثقی با تأکید بر اینکه مسئولان استانی از ورزش حمایت کنند، افزود: اگر ورزش در جامعه توسعه پیدا کند بسیاری از آسیب های که وجود دارد کنترل می شود  و عرصه را برای ورزش های همگانی و قهرمانی فراهم کرده و از استعدادهای که در استان هست حمایت واقعی شود، نه صرفا شعار داده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha