• جمعه / ۶ مهر ۱۴۰۳ / ۰۵:۴۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403070604251
  • خبرنگار : 50549

مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت:

افزایش موفقیت صنعت چاپ با نوسازی زیرساخت‌ها و ارتقاء تراز میسر خواهد شد

افزایش موفقیت صنعت چاپ با نوسازی زیرساخت‌ها و ارتقاء تراز میسر خواهد شد

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با نوسازی زیرساخت‌ها و ارتقاء تراز این صنعت، می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم؛ این هدف نیازمند همکاری و همدلی همه اعضای این صنعت است.

مونا ابرو فراخ شب گذشته، در بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ خراسان رضوی که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مانند دولت، ما نیز بر صادرات تمرکز داریم و ارتقاء کیفیت محصولات را با توجه ویژه به نیازهای فرهنگیان در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی اضافه کرد: هدف ما گسترش بازارهای صادراتی با همکاری تمامی دست‌اندرکاران این صنعت است.

مدیرکل صنایع سلولزی، چاپ و نوشت افزار وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو خاطرنشان کرد: برای تضمین موفقیت ۴ برند معتبر در این حوزه، باید تغییرات عمده‌ای صورت گیرد. ما تلاش خواهیم کرد تا با سرمایه‌گذاری‌های بزرگ مشابه صنعت خودروسازی، این تغییرات را در زمان‌بندی مشخص عملی کنیم.

وی افزود: در حال حاضر درآمد سالانه از صادرات محصولات سلولزی حدود یک هزار دلار است که البته این رقم برای کشور ارزش بیشتری دارد. در دنیا نیز ارزش این صنعت به حدود ۷۵۰ هزار دلار می‌رسد که نشان از اهمیت بالای این حوزه دارد.

ابرو فراخ همچنین با اشاره به برنامه‌های آتی عنوان کرد: با نوسازی زیرساخت‌ها و ارتقاء تراز این صنعت، می‌توانیم به موفقیت‌های بیشتری دست یابیم؛ این هدف نیازمند همکاری و همدلی همه اعضای این صنعت است.

وی با تاکید بر اهمیت نوآوری و پژوهش خاطرنشان کرد: دانشمندان و پژوهشگران ما با حمایت‌های مناسب، می‌توانند محصولاتی با ارزش افزوده بالا تولید کنند که علاوه بر تامین نیازهای داخلی، قابلیت رقابت در بازارهای بین‌المللی را نیز داشته باشد.

ابرو فراخ ادامه داد: امیدوارم که با اجرای برنامه‌های تعیین ‌شده، صنعت چاپ کشور به مراتب بالاتری دست یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha