• دوشنبه / ۷ آبان ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1403080705126
  • خبرنگار : 71625

«کلون زمان» آثار «حسن کسایی» و «حسین علیزاده» را اجرا می‌کند

«کلون زمان» آثار «حسن کسایی» و «حسین علیزاده» را اجرا می‌کند

گروه «کلون زمان» به سرپرستی حمید قنبری در دو بخشِ گروه‌نوازی تنبک و دونوازی تار و تنبک در تالار رودکی به صحنه می‌رود.

به گزارش ایسنا، کنسرت گروه «کلون زمان» چهارشنبه ۹ آبان در تالار رودکی به صحنه می‌رود. این اجرا شامل دو بخش خواهد بود که در بخش نخست گروه تنبک‌نوازان قطعاتی از ساخته‌های حمید قنبری را می‌نوازند. در این بخش قطعه «سلام» از حسن کسایی و قطعه ۷ ضربی از حسین علیزاده نیز با تنظیمی متفاوت اجرا خواهند شد.

بخش دوم این کنسرت به همنوازی تار و تنبک با حضور مجید مولانیا و حمید قنبری اختصاص دارد.

حمید قنبری (سرپرست گروه «کلون زمان»)، درباره این گروه می‌گوید: گروه موسیقی کلون زمان با بیش از ۱۵ سال سابقه کار هنری در زمینه تولید، نشر آموزش و برگزاری کارگاه در زمینه موسیقی ایرانی با محوریت ریتم و سازهای کوبه‌ای مشغول فعالیت است. این گروه همواره تلاش کرده تا در طول سال چندین اجرا را به صحنه ببرد تا از این راه نتیجه فعالیت‌های گروه را به نمایش بگذارد.

او ادامه می‌دهد:‌ کنسرت ۹ آبان ۱۴۰۳ در تالار رودکی نتیجه فعالیت‌های کارگاهی این گروه است که با محوریت ریتم و سازهای کوبه‌ای انجام می‌شود. ما در کلون زمان، همیشه سعی کرده‌ایم که صدادهی تازه‌ای را نسبت به آنچه در موسیقی ایرانی متداول است، ایجاد کنیم.

قنبری توضیح می‌دهد: در موسیقی ایرانی معمولا ابتدا ملودی ساخته می‌شود و بعد سازهای کوبه‌ای برای همراهی با ملودی به گروه دعوت می‌شوند. در اینجا اما سیکل متفاوتی را طی می‌کنیم و قطعا صدادهی متفاوتی از گروه شنیده می‌شود؛ یعنی سازهای کوبه‌ای به صورت کارگاهی تمرین می‌کنند و طراحی لازم برای سازهای کوبه‌ای انجام می‌شود و بعد یکی از نوازندگان سازهای ملودیک به گروه دعوت می‌شود تا روی این ریتمی که شکل گرفت، او هم کار خودش را به صورت ملودیک ارائه کند.

این نوازنده شناخته شده سازهای کوبه‌ای تاکید می‌کند:‌ برعکس کردن این سیکل کمتر در موسیقی ایرانی مورد توجه بوده است. فکر می‌کنم با این کار به صدادهی متفاوتی رسیده‌ایم و قطعا مخاطبان خواهند دید که تفاوت‌های زیادی در این اجرا به چشم می‌خورد. این بار از مجید مولانیا خواستیم که در بخش دومِ اجرا کنار ما باشند که به صورت دونوازی تار و تنبک اجرا می‌شود. در بخش اول هم که تمرکز بر ریتم خواهد بود که با حضور اعضای گروه کلون زمان این بخش به بهترین شکل اجرا می‌شود.

کنسرت گروه «کلون زمان» با مدیریت یاسر یگانه، چهارشنبه ۹ آبان ۱۴۰۳ از ساعت ۲۰ در تالار رودکی برگزار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha