جشنواره فجر

  • سه‌شنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۳ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1403112317217
  • منبع : صدا و سیما

حجت‌الاسلام برمایی مطرح کرد:

کودکی‌ام به برنامه‌های حجت‌الاسلام راستگو گره خورد

کودکی‌ام به برنامه‌های حجت‌الاسلام راستگو گره خورد

حجت‌الاسلام محمد برمایی عنوان کرد که برای پیوند بیشتر نسل امروز با رسانه ملی باید به‌سراغ موضوعات میان‌رشته‌ای نظیر ارتباط دین و فضای مجازی، دین و ثروت و... رفت. وی همچنین آثاری نظیر «محفل» و «حسینیه معلی» را نمونه راهبری درست صداوسیما در برنامه‌سازی دانست.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی صداوسیما، حجت‌الاسلام برمایی با بیان اینکه تلویزیون باید از ظرفیت‌های جدید رسانه‌ای برای جذب مخاطب استفاده کند، گفت: رسانه باید همیشه یک گام از مخاطب جلوتر باشد و اگر ظرفیت‌های رسانه‌ای مانند مجری، آرایه، کارگردانی، گرافیک و ... در خدمت محتوا باشد می‌توان به بالا بردن مخاطبان برنامه امیدوار بود.

وی با تأکید بر اینکه برنامه‌سازی کاری تخصصی است که دانش فنی و محتوایی خودش را می‌طلبد، عنوان کرد: اگر دانش فنی و جذابیت‌های رسانه‌ای به کمک محتوای دینی و معارفی بیاید آن وقت می‌توانیم شاهد برنامه‌ای فاخر و درجه یک باشیم که ماحصل خلاقیت و آگاهی از علوم دینی است.

این کارشناس دینی صداوسیما یادآور شد: گاهی رسانه به ذائقه و نیاز مخاطب توجه می‌کند و برنامه‌سازی‌اش را به‌ سمت جذب مخاطب برای راضی کردن او می‌برد اما لازم است که رسانه به فکر راهبرد تازه و منسجم باشد تا سلائق مردم را نظم و ترتیب ببخشد و به‌نوعی هدایت آن را در دست بگیرد.

حجت‌الاسلام برمایی اضافه کرد: البته این وجه از برنامه‌سازی قدری دشوارتر است و نیاز به خلاقیت و آگاهی از جنس و خواسته مخاطب دارد و با بهره‌گیری از نیروهای کاربلدی که در رسانه حضور دارند و دعوت از برنامه‌سازان حرفه‌ای که سال‌ها در این رسانه تجربه اندوخته‌اند می‌توان به این خواسته رسید و آغازگر مسیری بود که به‌نوعی روی دیگر برنامه‌ها هم تأثیر خواهد گذاشت.

وی با اشاره به ضرورت امروز رسانه به تولید محتوای معارفی، گفت: من خودم محصول رسانه ملی هستم. من از رسانه ملی آموختم و کودکی‌ام به برنامه‌های زنده‌یاد حجت‌الاسلام محمدحسن راستگو گره خورد. او از استادان حوزه علمیه و کارشناس مسائل دینی برای کودکان و نوجوانان بود. اگر هم‌نسلان من با دیدن اجرای او به کسوت روحانیت علاقه‌مند شدند یا کلام او را می‌پذیرفتند به این دلیل بود که وی نیاز نسل جوان را می‌دانست و تطبیق زبان دین با کودکان را بلد بود.

این کارشناس خانواده یادآور شد: اگر قرار است به نسل جوان نزدیک شویم و این نسل حداقل حرف ما را بشنود باید به سراغ سبک‌های تازه و سکوهای ارتباطی نو برویم؛ باید از این فناوری به‌شکل بی‌طرفانه استفاده کنیم تا مردم خودشان را در قاب تلویزیون ببینند.

حجت‌الاسلام برمایی تصریح کرد: اگر روایت مردم روی آنتن برود، اگر قصه‌های ما به قصه‌های مردم نزدیک شود، آن ‌وقت می‌توانیم بگوییم که مخاطب را شناخته‌ایم و نیازش را می‌دانیم.

وی برنامه‌هایی مانند «محفل» و «حسینیه معلی» را نمونه راهبری درست رسانه ملی در برنامه‌سازی دانست و گفت: این دو برنامه ذائقه مردم را در دست گرفتند و حتماً برنامه‌هایی که پس از این‌ به پشتوانه این تجربه ساخته می‌شوند موفق عمل خواهند کرد، چون جنس کار رسانه و مخاطب را شناخته‌اند.

این کارشناس مذهبی با تأکید بر اهمیت‌بخشی به موضوعات میان‌رشته‌ای در صداوسیما، افزود: برای درگیر کردن نسل امروز با رسانه ملی باید به‌سراغ موضوعات میان‌رشته‌ای در رسانه رفت. باید از ارتباط دین و ثروت، دین و فضای مجازی، دین و روان‌شناسی و ... گفت و موضوعات ملموس و دغدغه‌ میان مخاطب و رسانه را شناسایی و نیاز مخاطب را تأمین کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha