• پنجشنبه / ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۴ / ۱۵:۱۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404021813109
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش:

مدارس غیردولتی به مجموعه قوی و اثرگذار در نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده است

مدارس غیردولتی به مجموعه قوی و اثرگذار در نظام تعلیم و تربیت تبدیل شده است

وزیر آموزش و پرورش در نشست تخصصی شورای مؤسسان مدرسان غیردولتی گفت: مدارس غیردولتی امروز تبدیل به مجموعه قوی، اثرگذار و اثر بخش در نظام تعلیم و تربیت شده است.

به گزارش ایسنا علیرضا کاظمی پیش از ظهر امروز (۱۸ اردیبهشت ماه) در نشست تخصصی شورای مؤسسان مدرسان غیردولتی کشور که در سالن اجتماعات اردوگاه باهنر برگزار شد، با بیان این که به مسایل و دغدغه های مدارس غیردولتی اشراف کامل دارم، گفت: تأسیس این شورا و برگزاری جلسات مستمر آن سبب حل بسیاری از مشکلات شده است.

وی با تأکید بر این که مجموعه مدارس غیردولتی امروز تبدیل به مجموعه قوی، اثرگذار و اثر بخش در نظام تعلیم و تربیت شده است، گفت: ۲۰ هزار مدرسه و حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز و حدود ۲۱۰ هزار معلم آزاد و ۷۰ هزار معلم پیشکسوت در مدارس غیردولتی خدمت می‌کنند و این موضع نشان از جایگاه خطیر این حوزه در امر تعلیم و تربیت دارد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: اهمیت این جایگاه در نظام تعلیم و تربیت روشن و بدیهی است و از هر منظر نگاه کنیم، این سازمان در موضوعاتی نظیر اقتصاد، اشتغال، خدمات و کیفیت و توسعه عدالت بر نظام و تربیت کمک می کند.

کاظمی با طرح این پرسش که نگاهمان در این حوزه چیست؟ گفت:  سیاست ما نسبت به مدارس غیردولتی، نگاه حمایتی با تمامی ابزارهاست. آموزش و پرورش امر تمام حاکمیتی است و منافاتی با مشارکت مردم ندارد بلکه هم راستا است و مردم میدان دار آن هستند لذا تمام سیاستگذاری‌های این حوزه از جمله در حوزه علمی، فرهنگی و تربیتی با آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اهمیت کیفیت آموزش های مدارس غیردولتی گفت: توجه به تعلیم و تربیت تمام ساحتی، بالاترین انتظار ما از مدیران مدارس غیر دولتی است.

کاظمی با اشاره به این که این مجموعه ها از چهره های زیبا و ساختارمند مشارکت مردم محسوب می شوند، گفت: در تاریخ ۴۶ ساله انقلاب اسلامی، هیچ دولت و مجلسی تا این حد به آموزش و پرورش توجه نداشته است، به طوری که در یک جلسه خروجی آن منتهی به ساخت ۱۱۰ مدرسه از سوی شهرداری تهران برای آموزش و پرورش شده است.

وی ادامه داد: در نشستی که روز گذشته با حضور رییس جمهوری، شهردار، وزیر مسکن و سایر نهادها برگزار شد نیز مشکل زمین برای این ۱۱۰ مدرسه در تهران حل شد.

کاظمی به رویکرد رییس جمهوری به نهضت مدرسه سازی اشاره کرد و افزود: در شش ماهه نخست سال گذشته خیرین ۷ همت و در شش ماهه دوم نیز ۱۱ همت و در مجموع ۱۸ همت برای امر مدرسه سازی کمک کرده اند این در حالیست این نوع مشارکت های مردمی اغلب ۶ تا ۷ همت بوده است.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره  به مهم‌ترین محور مدارس غیردولتی گفت: تحول در کلاس درس با توانمندسازی معلمان و محور کیفیت در مدرسه با دو رویکرد رخ می دهد که معلم و مدیر نقش مهمی در آن دارند.

کاظمی با تاًکید بر این که به دنبال نگاه دوقطبی در آموزش و پرورش نیستیم، گفت: اما برخی دغدغه‌هایی وجود دارد که آنها را برطرف می‌کنیم تا نگذاریم خدشه‌ به نظام تربیت به وجود آید البته حقوق مردم و دانش‌آموزان خط قرمز ما است و باید این موضوع در میان شورای مؤسسان مطرح شود تا شاهد رضایت مندی مردم در این حوزه باشیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش، به نقش معلمان در مدارس غیردولتی اشاره کرد و گفت: معلمان مدارس غیردولتی پرتلاش و عاشقانه در این فضا مشغول فعالیت هستند چرا که آنان برای ما همانند معلمان رسمی از همان جایگاه برخوردارند و باید به توانمندسازی این معلمان کمک کنیم و به آنان انگیزه بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha