• دوشنبه / ۱۲ آبان ۱۴۰۴ / ۱۴:۱۱
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404081207310
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

نحوه ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به "اختلال‌یادگیری" به مراکز جامع

نحوه ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به "اختلال‌یادگیری" به مراکز جامع
عکس تزئینی است.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی اعلام کرد که مدیران و معلمان مدارس ابتدایی عادی از این پس می‌توانند از طریق سامانه سیدا، دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری و دیرآموز را به مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به هنگام رشدی و تربیتی منطقه خود ارجاع دهند تا این این گروه از دانش‌آموزان بتوانند از این مراکز خدمات دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، در ادامه اطلاعیه سازمان آموزش و پرورش استثنایی آمده است: نظر به اهمیت شناسایی به موقع و ارجاع دانش‌آموزان مشکوک به اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز به مراکز جامع سنجش، آموزش، توان‌بخشی و مداخله بهنگام رشدی و تربیتی، به اطلاع می‌رساند؛ دانش‌آموزان باید برای انجام ارزیابی دقیق و دریافت مداخلات تخصصی به مراکز مربوطه معرفی شوند.

لذا مدیران و معلمان مدارس ابتدایی می‌توانند درخواست خود را مبنی بر  ارجاع دانش‌آموز و استفاده از خدمات تخصصی مرکز جامع منطقه مربوطه، از طریق سامانه سیدا ( سامانه یکپارچه دانش‌آموزی) ثبت کنند.

در ادامه این اطلاعیه آمده است: همکاری شما مدیران و معلمان مدارس ابتدایی در این زمینه نقش موثری در حمایت از دانش‌آموزان اختلال یادگیری ویژه و دیرآموز خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha