جعفر تشکری هاشمی در گفتوگو با ایسنا، در مورد سرفاصله حرکت اتوبوسها که در برخی خطوط موجب بروز نارضایتی شهروندان شده است، گفت: در طول سالهای گذشته متأسفانه نوسازی ناوگان اتوبوسرانی چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی یا با کندی صورت گرفته و یا اساسا نوسازی اتوبوس انجام نشده است.
مدیریت شهری در مورد جایگزینی اتوبوسهای فرسوده چاره اندیشی کنند
وی بیان کرد: به دلیل عدم نوسازی اتوبوسها، شاهد از رده خارج شدن تعداد زیادی اتوبوس هستیم که به دلیل فرسودگی زیاد قادر به ادامه ارائه خدمات نیستند و اسقاط شدند و چه اتوبوسهایی که به دلیل فرسودگی راندمان بالایی ندارند و بایستی شهرداری تهران و شورای شهر در مورد جایگزینی اتوبوسهای فرسوده چاره اندیشی کنند.
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه در زمان بررسی بودجه سال ۱۴۰۴ به موضوع ناکارآمدی ناوگان توجه نشد، افزود: علاوه بر افزایش اعتبارات این حوزه، قرار شده است تا مدلی در مورد نوسازی ناوگان بدست بیاید.
وی گفت: افزایش سر فاصله حرکت اتوبوسها اولا به کمبود ناوگان و بعد از آن به فرسودگی اتوبوسها، ارتباط دارد که موجب ناکارآمدی ناوگان می شود و چاره کار چیزی جز افزایش تعداد اتوبوسها و جایگزینی اتوبوسهای نو با قدیمی نیست.
تشکری هاشمی افزود: شورای شهر تهران چاره کاهش سر فاصله اتوبوسها را میداند و در بودجه سالجاری اعتبارات خوبی را برای نوسازی در نظر گرفته است و این امید را داریم که با تلاش شهرداری تهران این خلأ پر شود و مشکلات مرتفع شود.
انتهای پیام
نظرات