به گزارش ایسنا، بر اساس این دستور اداری؛ حسب نکات نظارتی و توجه به مفاد ماده (۳۹) قانون تأمین اجتماعی، پیرو مقدمه فصل دوم و بند ۴ بخشنامه تنقیح و تلخیص ضوابط بیمهای مقاطعهکاران و با توجه به بخش "ب" قسمت ۲ دستور اداری شماره ۵۰۲۰/۹۶/۲۴۳۰ مورخ ۱۰ خرداد ۱۳۹۶ درباره احراز هویت و اصالت قرارداد مقاطعهکاری، ضرورت کنترل و نظارت بر انجام تعهدات قانون تأمین اجتماعی توسط کارفرمایان، لزوم بهرهگیری از ظرفیتهای سازمان جهت جلوگیری از ایجاد سوابق بیمهای غیرواقع و بهرهمندی بیمهشدگان از حمایتهای قانونی با اعلام دستمزدهای واقعی، دقتنظر مجدد واحدهای اجرایی درباره انجام بررسیهای تحقیقی به رعایت و اجرای موارد زیر جلب شده است.
براین اساس، در قراردادهای پیمانکاری با ماهیت خدماتی، تأمین نیروی انسانی از جمله "پیمانهای تأمین نیرو جهت امور ایاب و ذهاب"، جهت احراز صورت مزد و حقوق ارسالی شاغلان پیمان و بررسی دستمزد واقعی آنان، باید حداقل دو مرحله در سال دوره اجرای عملیات پیمان، ضمن بر استعلام افراد شاغل از واگذارنده کار، اسناد مالی پرداخت حقوق و مزایای این نفرات بهعلاوه مستندات واریز مالیات تکلیفی مربوطه، اخذ شود.
طبق دستور اداری اشاره شده؛ درصورت هرگونه مغایرت موضوعات مذکور، اقدام مقتضی جهت رسیدگی به سوابق بیمهای غیر واقع یا مطالبه حق بیمه بابت اظهار دستمزد واقعی اجرا شود.
بر اساس گزارش روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دستور اداری «نظارت بر صورت مزد و حقوق کارکنان شاغل در عملیات پیمانکاری» در راستای "سازوکار کنترل فرار بیمهای مقداری با واقعیسازی دستمزدها" به عنوان زیرپروژه طرح «ارتقای مدیریت وصول منابع سازمان» در چارچوب طرحهای بیستگانه تحولی تأمین اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.
انتهای پیام
نظرات