• شنبه / ۴ مرداد ۱۴۰۴ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: آموزش و پرورش
  • کد خبر: 1404050401860
  • منبع : وزارت آموزش و پرورش

آغاز فرایند داوری و ارزشیابی بسته‌های تربیت و یادگیری کودکستان‌ها

آغاز فرایند داوری و ارزشیابی بسته‌های تربیت و یادگیری کودکستان‌ها

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک از آغاز مرحله داوری تخصصی بسته‌های یادگیری و تربیت کودکستان‌ها خبر داد .

به گزارش ایسنا، حمیدرضا شیخ‌الاسلام در این باره گفت: در راستای سیاست‌های کلان ارتقای کیفیت آموزش دوران کودکی، این سازمان با تکیه بر اصول علمی، اسناد ملی و بهره‌مندی از دیدگاه‌های متخصصان، گام مؤثری در داوری دقیق و جامع بسته‌های آموزشی برداشته است.

وی تأکید کرد: داوری بسته‌های تربیت و یادگیری، با رویکرد حفظ سلامت محتوایی، تناسب تربیتی و انسجام آموزشی، انجام می‌شود و این فرایند بر پایه آخرین یافته‌های علمی و نیازهای واقعی کودکان ایرانی طراحی شده است.

شیخ‌الاسلام با بیان اینکه سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مرجع اعتباربخشی به محتواهای آموزشی کودکستان‌هاست، اظهار کرد: در این مرحله، بسته‌های ارائه‌شده توسط ناشران، بر اساس چارچوب‌های علمی مصوب، داوری شده و تنها بسته‌هایی که موفق به کسب تأیید نهایی شوند، اجازه استفاده در کودکستان‌ها خواهند داشت.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، معاون وزیر آموزش و پرورش هدف نهایی از فرایند داوری را تضمین کیفیت محتوا، حمایت از رشد همه‌جانبه کودکان و تحقق اهداف متعالی تعلیم و تربیت در دوران پیش از دبستان دانست و با اشاره به اهمیت محتوای آموزشی و یادگیری، عنوان کرد: تأکید بر انس با قرآن و توجه به هویت ایرانی اسلامی، دو اصل مهم در شاخص‌های ارزیابی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha