• جمعه / ۱۱ خرداد ۱۳۸۶ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 8603-06463

سفير سريلانكا: تلويزيون‌هاي ملي كشورهاي جهان به معرفي ايران بپردازند سفير كرواسي:آموزش ساختارهاي مدرن وسايل ارتباطي سرلوحه فعاليت مسوولان گردشگري ايران باشد

سفيرسريلانكا در ايران اظهار كرد: مردم ايران به دليل پتانسيل‌ها و ظرفيت‌هاي تاريخي و طبيعي و همچنين اخلاق مهمان نوازي امتياز زيادي درجهان دارا هستند. به گزارش خبرنگارگردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، سفيرسريلانكا درسومين همايش تبيين سياست‌هاي دولت درصنعت گردشگري با اعلام اين مطلب تاكيدكرد: مردم ايران به دليل پشتوانه‌ي تاريخي‌شان داراي مقام و جايگاهي ويژه درجهان هستند و همين مزايا، عامل مهمي ‌درايجاد ارتباط آن‌ها با ديگركشورهاي جهان است. وي ادامه داد: تنوع زيبايي‌هاي ايران در منطقه، جذابيتي ويژه براي تمام كشورها ازجمله كشورهاي همسايه آن به شمار مي‌آيد. وي با تشريح شباهت‌هاي ظرفيت‌هاي سريلانكا و ايران در صنعت گردشگري، گفت: بايد بدانيم درصنعت گردشگري تبليغات و فروشگاه‌هاي بزرگ كافي نيست و بايد برنامه‌هايي به مراتب بزرگ‌تر و بهتر در توسعه‌ي اين صنعت برنامه‌ريزي شود. سفير سريلانكا اهميت خدمات را در توسعه‌ي صنعت گردشگري مهم ارزيابي كرد وافزود: در ايران هتل‌هاي خوبي وجود دارد اما نوع خدمات و سرويس‌هاي آن‌ها چندان قابل توجه نيست. وي اضافه كرد: تنوع اقليمي‌،‌ گياهي،‌ طبيعي و تاريخي ايران عامل مهمي‌است كه بايد مورد توجه تمام كشورهاي جهان باشد به همين منظور پيشنهاد مي‌كنم درتلويزيون‌هاي ملي كشورهاي مختلف، برنامه‌هايي تبليغاتي براي معرفي هر چه بيشتر ايران صورت بگيرد. به گزارش ايسنا،‌ پس از سخنراني سفير سريلانكا، سفيركرواسي نيز در سخناني به تشريح وضعيت گردشگري اين كشور در جهان پرداخت و گفت: كشور ما در مركز اروپا قرارگرفته كه تركيب آب و هوايي آن باعث افزايش ورود توريست‌ به آن شده است. وي اضافه كرد: كرواسي با بيش از هزار كيلومتر مرز دريايي و بيش از 1200 جزيره مناظر زيبايي را داراست كه كشورهاي ديگري چون ‌آلباني،‌ بوسني، مونته نگرو و... نيز در نزديكي آن قرار دارد. سفيركرواسي، گردشگري را يكي از اصول اصلي براي توسعه‌ي اين كشور دانست و افزود: توسعه‌ي اين صنعت در كرواسي از قرن 19 ميلادي آغاز شده است و بيش از صد سال به طول انجاميد. به گفته‌ي سفير كرواسي اين كشور با 55 هزاركيلومتر مربع مساحت، سالانه ميزبان بيش از 10 ميليون توريست خارجي است كه درآمدي بالغ بر هشت ميليارد دلار را براي آن‌ها داشته است. به گفته‌ي وي مسوولان كرواسي در تلاش هستند تا با برنامه‌ريزي دقيق و منسجم،‌ در آمد خود را براي سال آينده به 10 ميليارد دلار افزايش دهند. سفير كرواسي در ايران، با بيان اين كه بيش از 70 درصد توليد ناخالص ملي كرواسي را درآمد صنعت گردشگري تشكيل مي‌دهد خاطر نشان كرد: در مقايسه‌ي ايران و كرواسي زمينه‌هاي بسياري براي همكاري وجود دارد چرا كه هر دو كشور از جمله كشورهاي در حال توسعه هستند و مي‌توانند با داشته‌هاي فروان خود به جايگاهي بزرگ در صنعت گردشگري دست پيدا كنند. سفير كرواسي تاكيد كرد: مسوولان گردشگري ايران بايد موضوع آموزش ساختارهاي مدرن وسايل ارتباطي و ارتقاي خدمات را سرلوحه‌ي فعاليت‌هاي خود قرار دهند. انتهاي پيام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha