• جمعه / ۲۰ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۰:۰۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8806-00808.110806
  • خبرنگار : 71133

/در آستانه روز ملي سينما/ جعفري‌جلوه: رابطه مخاطب و سينما به ميزان قابل توجهي احيا شده است دستاوردها را خوب مي‌دانم هرچند يك دوره‌ي 4 ساله كافي نيست

/در آستانه روز ملي سينما/
جعفري‌جلوه:
رابطه مخاطب و سينما به ميزان قابل توجهي احيا شده است
دستاوردها را خوب مي‌دانم هرچند يك دوره‌ي 4 ساله كافي نيست

محمد رضا جعفري‌جلوه گفت: دستاورد حاصله را براي تحقق سينماي ملي خوب مي‌دانم.

معاون سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در گفتگو با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار داشت: معتقد بودم سينماي ملي يعني سينمايي متوجه و براي مردم و وقتي امروز به آمارها نگاه مي‌كنم؛ مي‌بينم رابط مخاطب و سينما به ميزان قابل توجهي احيا شده و مخاطب به سينما بازگشته و آن شرايط نگران‌كننده و بحراني كه اقتصاد سينما و سالن‌هاي آن سپري مي‌كردند، صعود و رونق جدي داشته است.

وي افزود: اگر در سال 84، ده ميليون مخاطب در كل سال به سالن‌هاي سينما رجوع كردند و درآمدي معادل 10 ميليارد تومان را به جريان توليد بازگردانده‌اند. امروز اين مخاطب به حدود 17 ميليون نفر رسيده و در همين نيم سال 88 ؛ درآمد حاصله از اكران در سالن‌هاي كشور به 15 ميليارد تومان خواهد رسيد و تا پايان سال 25 تا 30 ميليارد تومان بازگشت سرمايه از اكران خواهيم داشت.

جعفري جلوه ادامه داد: رونقي كه شبكه نمايش خانگي گرفته و تحولات بزرگي كه اتفاق افتاده از دو منظر بازگشت سرمايه و بالا رفتن رايت ويدئويي قابل توجه است. اين افزايش 10 تا 15 برابري بازگشت سرمايه از طريق نمايش خانگي به سينماي ملي يكي از نتايج حاصله از اين رونق پديد آمده است و سبد مصرف خانوار در شبكه نمايش خانگي با تحول متفاوتي نسبت به گذشته روبه‌رو شده است و اين مسايل نشان مي‌دهد كه از اين منظر به ميزان قابل توجهي به سينماي ملي دست يافته‌ايم.

وي اذعان داشت: ما مي‌گفتيم سينماي ملي يعني سينمايي اميدآفرين ، سينمايي كه كمتر نسبت به خود ايجاد نااميدي مي‌كند. سينمايي شوق‌انگيز و جذاب به لحاظ مفاهيم و مضامين و نحوه‌ي بيان ، سينمايي هويت‌گرا و واقع‌نگر. منظور ما از اين سه‌گانه هويت، واقعيت و اميد اين بود كه اين سينما بايد در مفهوم و نحوه‌ي ارايه ايراني باشد، به واقعيت نگاه كند و نقاد واقعيت باشد. اما نقد او سياه و تلخ نباشد و با سياه‌نمايي مترادف نشود و سينمايي اميد يعني ما را به خودمان و ريشه‌هايمان اميدوار كند. در اين زمينه محصولات سينمايي حاصل شده كه بهترين ويترين و جلوه‌گاه آن جشنواره بيست و هفتم فجر بود و همه رضايت نسبي از آن داشتند و آن را برداشت اول از يك كاشت چهار ساله مي‌دانم.

معاون سينمايي با بيان اينكه به لحاظ فرهنگي هنري هم سينماي ملي فراتر از پيش موفق شده است، تصريح كرد: دست‌آوردها را دست‌آوردهاي خوبي مي‌دانم. هر چند معتقدم يك دوره چهار ساله براي تحولات مهم و بزرگي در چنين هنر پيچيده و تاثيرگذار و برتري كافي نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha