• جمعه / ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 8806-05599
  • خبرنگار : 71060

در آستانه روز ملي سينما، رييس انجمن جلوه‌هاي ويژه: اكثر اعضاي اين صنف با بيكاري مواجه‌ هستند براي بقاء اين رشته در سينما بايد آموزش جدي گرفته شود

در آستانه روز ملي سينما،
رييس انجمن جلوه‌هاي ويژه: اكثر اعضاي اين صنف با بيكاري مواجه‌ هستند
براي بقاء اين رشته در سينما بايد آموزش جدي گرفته شود

اصغر پورهاجريان معتقد است: دومسئله آموزش و كمبود امكانات مهم‌ترين دغدغه‌هاي اعضاي انجمن جلوه‌هاي ويژه محسوب مي‌شوند.

رييس انجمن جلوه‌هاي ويژه سينما در آستانه روز ملي سينما در گفت‌وگويي با خبرنگار سينمايي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، يكي از معضلات اساسي اين صنف را بحث آموزش دانست و گفت: براي بقاي اين رشته در سينما، لازم است كه موضوع آموزش مورد توجه جدي قرار گيرد، امروزه نياز تمام تخصص‌ها و فنون به آموزش امري انكارناپذير است و آموزش در تمام رشته‌ها و به ويژه سينما و بخش جلوه‌هاي ويژه، نقشي موثر دارد، اما با اين وجود اكثر شاغلان اين صنف اين حرفه را به طور تجربي آموخته‌اند و تحصيلات آكادميكي در اين عرصه وجود ندارد.

رييس انجمن جلوه‌هاي ويژه، همچنين به كمبود لوازم و امكانات فني اشاره و عنوان كرد: يكي از ديگر دغدغه‌هاي ما بحث كمبود امكانات فني است كه البته اين مسئله بيشتر به لوازم و امكانات سينمايي مربوط مي‌شود و نه وسايل نظامي.

وي در ادامه اين گفت‌وگو مواردي مانند امنيت شغلي و بيمه را از مشكلات مشترك تمامي صنوف و صنف جلوه‌هاي ويژه برشمرد و افزود: صنف ما هم جدا از ساير صنوف نيست و مسئله امنيت شغلي موردي است كه تمام شاغلان سينمايي را درگير مي‌كند. همه‌ساله در روز ملي سينما و يا در سمينارهاي مختلف اين مسئله مطرح و پس از آن به دست فراموشي سپرده مي‌شود و در نهايت مي‌توان گفت كه امنيت شغلي همواره براي سينماگران ايراني امري نگران‌كننده بوده و قطعا صنف ما هم از اين قاعده مستثني نيست.

پورهاجريان همچنين به بحث بازار كار پرداخت و عنوان كرد: درحال حاضر با توجه به تعداد كم سالن‌هاي سينما و شرايط اكران محدود فيلم‌ها، سينماي ما كم‌تر فيلم حادثه‌اي توليد مي‌كند و در كل مي‌توان گفت كه فيلم‌هاي مربوط به اين ژانر به شدت كاهش يافته‌اند و اكنون اكثر افراد به ساخت فيلم‌هاي اجتماعي رو آورده‌اند و همين موضوع موجب شده است كه اكثر اعضاي اين صنف با بيكاري مواجه شوند.

پورهاجريان در بخش پاياني صحبت‌هايش هم خاطرنشان كرد: حل دو معضل آموزش و امكانات، موضوعي نيست كه بتوان به واسطه انجمن‌ها آن را مرتفع كرد. حل اين گونه مشكلات نيازمند حمايت جدي دولت و مسوولان دولتي است و شرايط فراهم آوردن آن‌ها جز با همكاري و مشاركت مسوولان ممكن نيست.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha