• شنبه / ۲ آبان ۱۳۸۸ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 8808-00406.133608
  • خبرنگار : 71078

*ضرورت خلق شخصيت‌هاي مثبت جذاب در سريال‌هاي ايراني* بهروز خوشرزم: متاسفانه معمولا در كارهاي نمايشي سيما يك شخصيت يا صددرصد مثبت يا منفي است

*ضرورت خلق شخصيت‌هاي مثبت جذاب در سريال‌هاي ايراني*
بهروز خوشرزم:
متاسفانه معمولا در كارهاي نمايشي سيما يك شخصيت يا صددرصد مثبت يا منفي است

يك تهيه‌كننده تلويزيون معتقد است: شخصيت‌هاي كاملا مثبت نمي‌توانند در فيلم و سريال‌ها سمپاتي ايجاد كنند؛ بنابراين بهتر است كاراكترهايي خلق شوند كه علاوه بر برخورد‌اري از ويژگي‌هاي مثبت، ضعف‌ها و نقاط منفي هم داشته باشند تا باور‌پذير‌تر شوند.

بهروز خوشرزم درباره‌ي علت خلق نشدن شخصيت‌هاي مثبت تاثيرگذار در سريال‌هاي ايراني طي سال‌هاي اخير در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) افزود: متاسفانه به علت برخي تاكيدات و سفارش‌ها و نگاه يك بعدي برخي از افرادي كه طرح‌ها را بررسي مي‌كنند، معمولا نويسندگان و كارگردانان به ورطه‌ي پردازش صد‌درصد مثبت برخي شخصيت‌هاي سريال‌ها مي‌افتند.

او در زمينه‌ي ضرورت خلق كاراكترهاي مثبت در مجموعه‌ها كه حس همذات‌پنداري مخاطب را نيز برانگيزد، گفت: متاسفانه در كارهاي نمايشي سيما همه چيز صد‌درصد ديده مي‌شود و يك شخصيت يا صددرصد مثبت است يا منفي، در حالي كه شخصيت انسان‌ها هم نقاط مثبت و هم منفي دارد و بنابراين اگر در آثار نمايشي آنان كاراكتر‌هايي خاكستري (برخوردار از وجوه مثبت و منفي شخصيتي) تصوير كنيم، باور‌پذيرتر مي‌شوند و مردم با آن‌ها بهتر ارتباط برقرار مي‌كنند.

تهيه‌كننده‌ي سريال «روزي روزگاري» درباره‌ي ضرورت به تصوير‌كشيدن روابط سالم و مثبت در مجموعه‌هاي ايراني اظهار كرد: ساخت چنين آثاري هميشه لازم است. اخيرا تنها سريالي كه با اين رويكرد ساخته شد و خيلي موفق بود، «همه بچه‌هاي من» به كارگرداني مرضيه برومند و مسعود فروتن بود.

او با اشاره به علت افزايش ساخت سريال‌هايي تنش‌زا در سال‌هاي اخير گفت: مسائل كلي حاكم بر اجتماع، اين‌گونه بر هنرمندان تاثير گذاشته است و آنان به طرف خلق و پرداختن به شخصيت‌هاي منفي و موقعيت‌هاي تنش‌زا سوق داده است؛ البته من با اين رويكرد مخالفم چون بايد به اين مقوله‌ها به‌طور دراماتيزه شدن و بسيا‌ر‌بسيار غيرمستقيم پرداخت.

خوش‌رزم در پايان تاكيد كرد: فرهنگ ما اكنون بسيار در معرض خطر و آسيب شديد است و فقط رسانه مي‌تواند با توليد برنامه‌هاي مناسب، فرهنگ را به مسير اصلي و واقعي خود بازگرداند.

انتهاي پيام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha