• چهارشنبه / ۲۰ دی ۱۳۹۱ / ۱۱:۲۸
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 91102012150
  • منبع : نمایندگی کردستان

انتقاد مدیر کل اوقاف استان کردستان از نبود موقوفات قرآنی در این استان

انتقاد مدیر کل اوقاف استان کردستان از نبود موقوفات قرآنی در این استان

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در حال حاضر در سطح استان کردستان هیچ گونه موقوفه قرآنی وجود ندارد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: در حال حاضر در سطح استان کردستان هیچ گونه موقوفه قرآنی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کردستان، سلمان روحی در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: متاسفانه با وجود اینکه کردستان استانی فرهنگی است، نیات قرآنی در این استان کم است.

وی با بیان این‌که «اکثر نیات موقوفات که شامل 50 درصد است، صرف مساجد استان می‌شود» افزود: از محل درآمد موقوفات استان سالانه چندین میلیون تومان صرف کمک به ایتام، نیازمندان و زنان سرپرست خانوار می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با بیان این‌که «امروز نیاز به موقوفات قرآنی یکی از نیازهای اساسی استان است» بیان کرد: امیدواریم مردم خیرخواه استان کردستان در سال جاری در راستای افزایش موقوفات قرآنی در سطح استان گام‌های موثری بردارند.

روحی با بیان این‌که «پیامبر اکرم(ص) اولین واقف در سطح جهان اسلام بوده است» اضافه کرد: امر وقف همواره در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده و خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد رشد تعداد موقوفات در سطح استان کردستان بودیم.

وی حفظ و احیای موقوفات را از یکی از وظایف اداره اوقاف و امور خیریه استان عنوان کرد و ادامه داد: در راستای توسعه و رشد تعداد موقوفات در سطح استان این اداره اقدام به تشویق و ترغیب مردم کرده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان گفت: برای بالارفتن موقوفات در سطح استان باید فرهنگ وقف را در جامعه نهادینه سازی کنیم.

روحی با بیان این‌که «با وجود اطلاع رسانی می‌توانیم این فرهنگ را در جامعه نهادینه سازی کنیم» اظهار کرد: خبرنگاران می‌توانند با اطلاع‌رسانی در زمینه اجر و پاداشی که وقف دارد مردم را به موضوع وقف تشویق کنند.

وی نهادینه سازی فرهنگ وقف را حرکتی رو به جلو برای رسیدن به عدالت اجتماعی خواند و افزود: برای نهادینه‌سازی این فرهنگ بین آحاد مختلف جامعه به تعامل و همفکری همه دستگاه‌های اجرایی نیاز داریم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به این‌که «در حال حاضر در سطح استان کردستان یک هزار و 500 موقوفه داریم» بیان کرد: همچنین هم اکنون تعداد 14 هزار رقبه متبرکه در سطح استان کردستان وجود دارد.

وی با بیان این‌که « درآمد برخی از موقوفات صرف کمک به دانشجویان بی بضاعت استان می‌شود» خاطرنشان کرد: خوشبختانه استان کردستان در زمینه وقف از وضعیت بسیار خوبی برخوردار است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کردستان در پایان یادآور شد: بقاع متبرکه و مساجد جایگاه بسیار خوبی برای انجام فعالیت‌های قرآنی و فرهنگی است و می‌توان از آن به عنوان مرکز پرورش فعالیت‌های قرآنی یاد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha