• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۳۹۶ / ۱۶:۳۳
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 96083017779
  • خبرنگار : 71191

خط ۶ مترو به موزه فرش رسید

خط ۶ مترو به موزه فرش رسید

مدیرکل میراث فرهنگی استان تهران اعلام کرد: به دلیل لزوم احداث ورودی خط شش متروی تهران در معبر موزه فرش، طرحی مناسب با این محوطه تاریخی برای این نقطه، به تائید اداره کل میراث فرهنگی تهران رسید.

به گزارش ایسنا، در جلسه مشترک مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با مسئولان اجرایی خط شش متروی تهران، علاوه‌بر مخالفت رجبعلی خسروآبادی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران با احداث ورودی مترو در معبر موزه فرش طرح‌های متعددی برای احداث هواکش توسط مدیر اجرایی خط شش متروی تهران، در این جلسه، یکی از طرح‌ها به تایید اداره کل میراث فرهنگی تهران رسید.

او گفت: با توجه به لزوم احداث هواکش جلوی در ورودی موزه فرش در محل تقاطع خیابان‌های کارگر و فاطمی و عدم امکان انتقال آن به نقطه‌ای دیگر، یکی از طرح‌های ارائه شده مورد تایید اداره کل میراث استان تهران قرار گرفت.

وی اظهار کرد: هواکش قطعه میانی خط شش متروی تهران با اِلمان‌های نمای موزه فرش همسان‌سازی شده و مزایایی مانند تابلوی معرفی موزه فرش ایران، تابلویی برای اعلام برنامه‌های موزه فرش ایران است، از سوی دیگر چون با اِلمان‌های موزه از نظر طراحی مناسب سازی شده است، باعث معرفی بیشتر معماری موزه و جذب گردشگر می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران، خسروآبادی افزود: پس از نهایی شدن طرح هواکش خط ۶ مترو احداث آن با نظارت کارشناسان این اداره کل انجام می‌شود.

عبور تونل مترو از زیر بناهای تاریخی و حتی ایجاد معابر ورودی به مترو، در کنار بناهای تاریخی برای نخستین‌بار نیست که رخ می‌دهد، پیش از این نیز، این اتفاق در کنار ورودی بنای تاریخی مانند تئاتر شهر و میدان حسن‌آباد موج مخالفت‌ها و اعتراض‌های زیادی را با خود به همراه داشت و در نتیجه طرح‌های امروزی در کنار این دو بنای تاریخی احداث شدند.

از سوی دیگر دبیرستان فیروزبهرام، موزه استاد صنعتی، موزه ملی ایران، قبرستان ابن بابویه، چشمه علی، چهارراه مولوی، بهارستان، میدان مشق که خط متروی توپخانه به حسن آباد از زیر همه این محوطه تاریخی عبور می‌کند و حتی خط متروی چهارباغ عباسی در اصفهان نمونه بناهای تاریخی هستند که قربانی توسعه شدند و مترو هر روز و هر چند دقیقه یک بار از زیر آن‌ها گذر می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha