• شنبه / ۴ آذر ۱۳۹۶ / ۱۱:۳۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 96090401660
  • خبرنگار : 71474

با تصمیم وزارت راه

سرعت مجاز در جاده‌ها کاهش می‌یابد

سرعت مجاز در جاده‌ها کاهش می‌یابد

در راستای اجرای اهداف کلان کاهش تعداد تلفات رانندگی در ایران این بار وزارت راه و شهرسازی به سراغ سقف سرعت مجاز در جاده‌های بین‌شهری رفته است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام کشاورزیان – معاون وزیر راه و شهرسازی – در جریان تصویب جدیدی که در رابطه با سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور گرفته شده، از این به بعد تمام راه‌ها ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجازشان کاهش خواهد یافت.

بر این اساس سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها به ۱۰۰ کیلومتر، جاده‌های اصلی به ۸۵ کیلومتر و جاده فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

این دستور به منظور کاهش تعداد تلفات رانندگی ایران صورت گرفته که تنها در سال گذشته بیش از ۱۶ هزار نفر را به کام مرگ کشانده است.

طبق برآوردهای صورت گرفته از سوی وزارت راه و شهرسازی از حدود ۱۰ سال قبل تا امروز تعداد تلفات رانندگی از ۲۷ هزار نفر به ۱۶ هزار نفر کاهش یافته، اما این در حالی است که هنوز با توجه به سهم درصد ایران از جمعیت و راه های جهان نیاز به تحول جدی وجود خواهد داشت.

در این راستا یکی دیگر از اهداف در نظر گرفته شده از سوی وزارت راه و شهرسازی کاهش تعداد خودروهای فرسوده فعال در جاده‌های ایران است که می‌تواند مانند آنچه در عرصه ریلی اتفاق افتاد، در راه‌ها نیز تغییرات جدی به وجود بیاورد.

معاون وزیر راه و شهرسازی هنوز اعلام نکرده این محدودیت جدید سرعت دقیقا از چه زمانی در جاده‌های ایران اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۴ ۱۱:۵۹

این سرعتایی که الان هست براساس اصول علمی و استاندارد هاست در مابقی کشورها سرعت خیلی بیشتر از این حرفاست ضمن اینکه سرعت به تنهایی عامل تصادف نیس بلکه عوامل مهمتر دیگری چون خواب آلودگی و سبقت در جاده های دوطرفه در ایجاد تصادفات دخیلن. این کاهش سرعت فقط باعث افزایش درآمدها از ناحیه جریمه میشه چون بعید میدونم کسی رعایت کنه امیدوارم پشیمون بشن

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۴ ۱۳:۰۴

بله اقدام درستی هست وقتی که نه خودروی استاندارد داریم ونه جاده استاندارد بهترین اقدام کاهش قیمت هست.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۴ ۲۱:۲۳

بله، پول جريمه ها مزه كرده ، امنيت بهونه است ، اگر واقعا جون مردم براى شما ارزش داره خودروى با كيفيت توليد كنيد ، اگر واقعا ارزش داره !!!!!!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۰۶ ۱۳:۵۶

متاسفانه به عوض بهبود استانداردهای جاده ها اقدامات عکس صورت میگیرد. این نشان میدهد که مملکت ما هنوز نتوانسته به استاندارد های ۵۰ سال پیش کشورهای دیگر برسد. مگر افزایش جرایم رانندگی توانست آمار تصادفات را کاهش دهد؟ البته مسئولین ما خوب میدانند که چاره کار چیست و این روش راه کار مناسبی نیست ولی راه کار خیلی خوبی برای چاپیدن قانونی ملت و خودکفایی نیروی انتظامی است. همانند اداره آب که افزایش آب بهای آب را بهانه برای صرفه جویی آب قرار میدهد در صورتیکه ۹۵ درصد آب در بخش کشاورزی و صنعت به علت قدیمی بودن تکنولوژی هدر میرود.

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۲:۲۱

بهترین کاره وقتی طرف به فقط به فکر سریع رسیدنه و فکر عدم کنترل خودرو نیست باید سرعت کم بشه

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۰ ۲۳:۵۹

اگر منطق حاکم باشد هر تصمیمی باید با نظر کارشناسان تصویب شود. متاسفانه راهنمایی و رانندگی خلق و خوی نظامی گری دارد و گمان نکنم به نظر کارشناسان وقعی بنهد

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۱ ۱۹:۰۲

خودشونم میدونن که تلفات خیلی ربطی به سرعت نداره و در کوتاه مدت حتی ممکنه باعث تحمیل هزینه هم به ساختار ترانزیت بشه بطوریکه طرف خاطی در مقابل دوربین ها....

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۴ ۱۳:۰۷

هدف از این کار فقط و فقط برای کسب درآمد از راه جریمه سرعت غیر مجازه ، اخیرا به خاطر افزایش مبلغ جریمه ها کمتر کسی با سرعت غیر مجاز رانندگی میکه و اغلب همکاران پلیس راه پشت دوربین ها بیکار نشستن ، حالا که مردم رعایت میکنن تنها راه همین که سرعت مجاز رو کمتر کنن تا مردم در دام بیفتن ...

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۲۴ ۱۶:۴۵

😐😐😐😐😐