• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۶ / ۰۵:۳۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 96091105936
  • خبرنگار : 71431

فرمانده پلیس راه کشور:

سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده است

سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده است

فرمانده پلیس راه کشور توضیحاتی را در مورد احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور ارائه کرد و گفت: سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور هنوز تغییر نکرده است.

سردار محمدحسین حمیدی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره احتمال کاهش سرعت مجاز در جاده‌های کشور، اظهار کرد:‌ کاهش 10 کیلومتری سرعت مجاز در جاده‌های کشور پیشنهادی است که از سوی وزارت راه و شهرسازی و در واقع سازمان راهداری مطرح شده و هنوز به شکل قانون در نیامده است.

وی با بیان اینکه این موضوع هنوز اجرایی نشده و تاکنون سقف سرعت مجاز در راه‌های کشور تغییر نکرده است، گفت: این پیشنهاد در کمیسیون ایمنی راه‌ها در حال بررسی است و نتایج مربوط به آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.

فرمانده پلیس راه کشور درباره اینکه آیا پلیس این طرح را اجرا خواهد کرد یا خیر ؟ تصریح کرد: پلیس مجری قانون است و در صورت تصویب چنین قانونی آن را اجرا خواهد کرد، اما همانطور که گفتم این پیشنهاد فعلا در حال بررسی است.

به گزارش ایسنا، چند روز پیش، کشاورزیان، رییس سازمان راهداری اعلام کرده بود که در راستای اجرای اهداف کلان کاهش تعداد تلفات رانندگی در ایران، این بار وزارت راه و شهرسازی به سراغ سقف سرعت مجاز در جاده‌های بین‌شهری رفته است و در جریان تصویب جدیدی که در رابطه با سقف سرعت مجاز در جاده‌های کشور گرفته شده، از این به بعد تمام راه‌ها ۱۰ کیلومتر بر ساعت سرعت مجازشان کاهش خواهد یافت و بر این اساس سرعت مجاز در آزادراه‌ها از ۱۲۰ به ۱۱۰ کیلومتر، در بزرگراه‌ها به ۱۰۰ کیلومتر، جاده‌های اصلی به ۸۵ کیلومتر و جاده فرعی به ۷۰ کیلومتر بر ساعت کاهش خواهد یافت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۰۷:۴۸

خیلی طرح بی خودی هستش. شما در اتوبان با ترافیک عادی با این سرعت حتما خوابت میبره . وقتی هم که شلوغه که اصلا نمیتونی با این سرعت حرکت کنی. زحمت خودشون رو کم کردن تا مردم سختی بکشن. راهشون رو درست کنن. ماشین هارو بهتر کنن . گواهینامه دادن رو تخصصی تر کنن ....

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۰۹:۳۵

برای جلوگیری از تلفات جاده ای نیاز به احداث جاده های جدید-مرمت و یکطرفه کردن تمامی راههای اصلی-هندسی کردن قسمتهای خطرناک راهها و ... تولید خودروهای باکیفیت و ... آموزش جهت تغییر رفتار در راننگی و حضور پلیس راهور در جادهها میباشد. قسمت اول لاکپشت وار پیش میرود البته قسمت سریعش نصب عوارضی است! قسمت دوم تخته گاز معکوس میرود یعنی تولید هرچه بیشتر خودروهای بی کیفیت! قسمت سوم که وجود خارجی ندارد! قسمت چهارم حضور اصلی فقط با قبض جریمه درآمدزا میباشد! پس درآمد عوارضی و درآمد جریمه وحال کاهش سرعت راه آسانتر انتخابی مسئولان شده است چرا نتیجه اش هزینه بسیار کم با عایدی بسیار زیاد است !اما تلفات جاده ماند پیدا کردن پرتقال فروش در این عملکرد است!!!

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۱۷:۴۹

خر بخریم

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۲۳:۱۶

انجامش مشكله دنبالش نميرن چطور همين ما تو اروپا درست رانندگي ميكنيم چون مديران انها از احساس تبعييت نميكنند و كار ميكنن نه اينكه پست ميزشون تصويبيه صادر كنن و سرعت بينهايته تو رو خدا كار كنيين و فقط فيلم بازي نكنين

avatar
۱۳۹۶-۰۹-۱۲ ۲۳:۲۰

سلام عوض كردن فرهنگ رانندگي با مقررات درست وظيفه شماست نه وضع كردن قانون بدون كارشناسي پايين اوردن سرعت چيزي نيست بجز هزينه و ترافيك بيشتر و بازهم مسكن