به گزارش ایسنا، امید ملک در همایش بیمههای طرح تضمینی کانتینری عنوان کرد: اگر شرکتهای حملونقل کانتینر خود را به موقع دریافت کنند، خیلی برای آنها راحتتر بوده تا اینکه هزینه دیرکرد را دریافت کنند.
وی ادامه داد: ایرانیها در دل تاریخ ابزار ساز نبوده به طوری که کمتر ابزاری بوده که نام ایرانی داشته باشد، از این جهت در بیمه ابزاری ساخته شد که افتخار آن برای ایرانیان است. بیمه ترانزیت یا بیمه مربوط به کانتینر در جای دیگری از دنیا نبوده لذا این افتخار برای ایرانیان است.
رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی با بیان اینکه حملونقل زیر ساخت است، عنوان کرد: اگر حملونقل نباشد هیچ کالایی نخواهد بود، از این جهت کشتیها اگر یک نوع از پوشش بیمه را نداشته باشند، نمیتوانند حرکتی انجام دهند. لذا بیمه اهمیت بالایی در چرخه صنعت دارد.
ملک با اشاره به اینکه خدمت ایرانی مانند کالای ایرانی است، بیان کرد: صنعت ترانزیت یعنی صادرات خدمت ایرانی به اتباع خارجی در کشورهای دیگر که در نتیجه ارز آور خواهد بود، به این صورت که اگر در سال گذشته 12 میلیون تن ترانزیت انجام شده باشد و از قراری تنی 100 دلار در نظر گرفته یک میلیارد و 200 میلیون دلار تسهیل ارز شده است.
وی با بیان اینکه شرایط حساس از جهت تحریمها و گرانی کرایههای حمل است، عنوان کرد: چندین شرکت کشتیرانی جهانی از بازار ایران کوچ کرده و درنتیجه کرایههای حمل گران شده است.
رئیس هیات مدیره انجمن کشتیرانی ادامه داد: توصیه من این بوده که به گمرک کمک کنید تا به خودتان کمک شود، در واقع این رابطه دو جانبه است.
انتهای پیام
نظرات