• سه‌شنبه / ۱۵ آبان ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۷
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 97081507579
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

باران ارتباط "گچساران -دیلم" را مسدود کرد

باران ارتباط "گچساران -دیلم" را مسدود کرد
عکس تزیینی است

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: محور ارتباطی "گچساران-پازنان-دیلم" به علت شدت بارش باران و سیلابی شدن تا اطلاع ثانوی مسدود و محور گچساران-بهبهان-دیلم بعنوان محور جایگزین اعلام می شود.

"علی خوان‌پایه" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: هم‌چنین محور"سی سخت به پادنا" به علت بارش شدید برف، کولاک، وزش باد و بوران در گردنه بیژن مسدود شده و تا اطلاع ثانوی امکان تردد در آن وجود ندارد.

وی با یبان این‌که عبور و مرور در محور"سی سخت به پادنا"  انجام نمی‌شود، اظهارکرد: با وجود این‌که راهداران در این محور مستقر شده‌اند اما به علت کولاک و وزش باد شدید و بوران در این محور امکان بازگشایی وجود ندارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: به جز محورهای ذکر شده تمام محورهای مواصلاتی اصلی، فرعی و روستایی استان باز است و تردد در آنها جریان دارد .

خوان‌پایه اضافه کرد: بیش از 200 راهدار در 23 راهدارخانه ثابت و سیار استان با 200 دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین و نیمه‌سنگین راهداری در محورهای مواصلاتی استان مستقر و در حال خدمات‌رسانی و امدادرسانی به مردم و بازگشایی راه‌ها و انسدادهای احتمالی هستند.

هم‌چنین صفا حبیبی، بخشدار دیشموک گفت: همزمان با آغاز بارندگی و به علت کوهستانی بودن برخی محورهای مواصلاتی روستایی این بخش، سیلاب به جاده‌ها طغیان کرده و محورهای روستاهای چندار، مورخانی، ده احمد، ده قاضی به شهر دیشموک ناهموار و قطع شد .

وی افزود: بلافاصله با تماس‌ها و مکاتبات لازم با دفتر فرمانداری کهگیلویه با به کارگیری یک دستگاه گریدر محورهای روستایی گشایش می‌یابد .

حبیبی اضافه کرد: محور مواصلاتی "دیشموک به استان خوزستان" به علت نبود پل ارتباطی بر روی رودخانه "دم رود ایک" با طغیان رودخانه بسته می‌شود و روستاهای مجاور رودخانه با مشکل مواجه می‌شوند.

ثبت 63.6 میلیمتر باران در دهدشت کهگیلویه و بویراحمد

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از ثبت 63.6 میلی متر بارش باران در شهر دهدشت مرکز شهرستان کهگیلویه تا ساعت 12:30 امروز خبر داد.

"ولی بهره‌مند" در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با بیان این‌که طی این مدت زمان شهر چرام 52 میلی متر بارش را تجربه کرده است، اظهار کرد: در شهر لیکک 46.4 میلی متر، دوگنبدان 39.8میلی متر و سی سخت  37میلی متر بارش به ثبت رسید .

رئیس اداره پایش هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ایستگاه امامزاده جعفر و شهر یاسوج به ترتیب 29.5 و  24.7میلی متر بارش داشته‌اند.

بهره‌مند اضافه کرد: اوج فعالیت این سامانه بارشی در جو استان تا اواخر وقت امشب است.

به گزارش ایسنا، اداره کل هواشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز دوشنبه، 14 آبان ماه با صدور اخطاریه‌ای نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها در سطح استان هشدار داده بود که بارش باران از ساعات اولیه بامداد امروز آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است که شهر دهدشت، مرکز شهرستان کهگیلویه از مناطق گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد است.

تعطیلی مدارس روستایی باشت بعلت بارندگی

رئیس آموزش و پرورش شهرستان باشت از تعطیلی مدارس روستایی این شهرستان به علت بارش باران خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمود نظری افزود: به علت بارش باران در مناطق روستایی مدارس نوبت صبح این شهرستان تعطیل شد.

وی اظهار کرد: در صورت تداوم بارش باران مدارس نوبت عصر در مناطق روستایی این شهرستان نیز تعطیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، بارش باران از ساعات اولیه بامداد امروز در سراسر استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شده و هم‌چنان ادامه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha