• یکشنبه / ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۳
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98031908065
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

رئیس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس:

بندرعباس نیاز به سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری شبانه دارد

بندرعباس نیاز به سرمایه‌گذاری در عرصه گردشگری شبانه دارد

ایسنا/هرمزگان رئیس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس گفت: برخی مدیران مرتکب اختلاس، رانت‌خواری و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی شده‌اند و اشکال عمده در این خصوص، عدم نظارت به‌موقع است.

به گزارش ایسنا، پرویز سالاری در سی و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهرستان بندرعباس تحت عنوان آخرین جلسه‌اش در این حوزه گفت: متأسفانه تا دوره چهارم، شوراهای فرادست آن‌طور که شایسته و بایسته بود در انجام وظایف نمود و بروزی نداشتند اما در دوره پنجم با همکاری شورای شهرستان در بندرعباس برای اولین بار جلسات مستمری برگزار شد، بیش از سی مدیر و مدیرکل از بنیاد مسکن، آب و فاضلاب، راه و شهرسازی، بازرگانی و تمامی دستگاه‌های اداری که به‌نوعی مرتبط با خدمات شهری و روستایی بودند دعوت کردیم و آن‌ها نیز پاسخگوی مطالبات مردم و شوراهای روستا و شهر بودند.

وی ادامه داد: تاکنون در شورا دبیرخانه شورای شهرستان وجود نداشت، تشکیل دبیرخانه دادیم، روابط عمومی و مسئول دبیرخانه را معرفی کردیم، اولین بار رؤسای شوراهای شهر و روستا و دهیاران نیز دعوت شدند و طی یک جلسه آموزش‌های لازم را به آن‌ها دادیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس اضافه کرد: اکنون انتظار ما از استاندار هرمزگان و فرماندار بندرعباس این است که در راستای اجرایی شدن قوانین فرادست، امکانات و ابزار لازم در اختیار شوراهای فرادست قرار دهند تا به‌عنوان امین و بازوی نظارتی آن‌ها در کنار سایر دستگاه‌های نظارتی نظیر اداره کل بازرسی، بتوانند از مدیران صیانت و شفاف‌سازی کرده، راهکارهای مناسب در اختیار شوراهای شهر و روستا به‌ویژه در حوزه آموزش قرار دهند؛ اگر مسائل آموزشی داشتیم شاید چالشی که اکنون شورای تازیان با آن مواجه است به وجود نمی‌آمد.

سالاری با استناد به ماده ۳۱ الحاقیه شوراها گفت: شوراهای فرادست موظف به نظارت در کار شوراهای شهر و روستا و همچنین کار مدیران بوده و پل ارتباطی بین شوراهای روستا و شهر با دستگاه‌های اجرایی هستند. با جلسات مستمری که ما توانستیم برگزار کنیم، بخش عمده‌ای از مسائل شهری و روستایی با هماهنگی، همکاری و اتحادی که بین مدیران و دستگاه‌های اجرایی و شوراهای شهر و روستا بود حل شد.

وی یکی از ابعاد اصلی کار شوراهای فرادست را نظارت عنوان کرد و افزود: برخی مدیران مرتکب اختلاس، رانت‌خواری و سوءاستفاده از موقعیت‌های شغلی شده‌اند و اشکال عمده در این خصوص، عدم نظارت به‌موقع است. اگر دستگاه‌های نظارتی به‌موقع کار نظارتی خود را انجام دهند با چالش‌های بیرونی مواجه نمی‌شویم.

رئیس شورای اسلامی بندرعباس تصریح کرد: شوراهای شهر و روستا مکلف هستند بودجه و هزینه کرد خود را به شوراهای فرادست ارسال کرده و در چهارچوب برنامه‌ها و قوانین مشخص شده هزینه کنند که متأسفانه تا به اکنون در شورای شهرستان بندرعباس در دوره‌های قبلی هیچ نمود و اثری از برقراری نظارت و بقیه کارها نداشتیم.

سالاری با اشاره به اینکه خیلی از مدیران از عواقب کار خلاف خبر ندارند و نمی‌دانند که اگر خلافی مرتکب شدند چه مسائلی ممکن است برایشان ایجاد شود، بیان کرد: متأسفانه بعضی از دهیاران یا شهرداران اهداف و برنامه‌های بلندمدت را رها کرده و به دنبال کارهای کوتاه‌مدت و عوام‌فریبانه هستند، شوراها باید مراقبت و فضا را برای تخلف ناامن و از مدیران خود صیانت کنند، نقاط آسیب‌پذیر اداری را بررسی کرده، درک صحیح از نیازها و رفتارهای مدیران داشته، جابجایی مدیران و تشویق انجام کارهای سریع و درستی که توسط بعضی مدیران انجام می‌شود را از اهم برنامه‌های خود بدانند.

وی خاطرنشان کرد: اکنون‌که در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی هستیم باید نظارت کاملی داشته باشیم که برنامه‌های اصلی شهری و روستایی بنا بر تبیین برنامه بلندمدت انجام شود و از کارهایی که کوتاه‌مدت هستند جلوگیری کنیم.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس یکی از موارد کمتر فکر شده را مسئله گردشگری شبانه دانست و افزود: با توجه به گرمای هوا بهتر است پروژه‌های عمرانی ما سه نوبته شده و یک نوبت خاص به‌ویژه در شب‌ها انجام شود، طبق بازدیدی که از چندین شهر انجام دادیم، تحول زندگی در زندگی شبانه می‌تواند بازتولید اجتماعی داشته باشد و این بازتولید بخش عمده‌ای از آسیب‌های اجتماعی را کم کند.

سالاری افزود: متأسفانه در عرصه گردشگری شبانه به‌ویژه در شهر بندرعباس آن‌طور که بایدوشاید سرمایه‌گذاری نشده، با اجرای گردشگری شبانه خدمات مناسبی تحت عنوان شب‌های روشن یا شب‌های بیدار با نورپردازی مناسب و با توجه به سیما و منظر دریا می‌توانیم ایجاد جاذبه‌های جدیدی کرده و ظرفیت‌های جدیدی درزمینهٔ تولید، اشتغال و کمک به رشد و توسعه شهر بندرعباس داشته باشیم.

وی تصریح کرد: ظرفیت شغلی در شهرستان بندرعباس از تعداد بیکاران آن بیشتر است، همچنین ظرفیت‌های اعتباری و مالی در استان هرمزگان به نسبت پروژه‌هایی که دارد بیشتر است؛ برای مثال دوازده در هزار ارزش گمرکی کالاهای وارداتی حق شهرداری و دهیاری‌های منطقه گمرک است که مستقیم به‌حساب وزارت کشور می‌رود، اینجاست که استاندار و نمایندگان مردم باید پیگیری کنند تا حقوق شهرداری‌ها و دهیاری‌ها بدون واسطه به آن‌ها برگردد که متأسفانه دولت در پی آن است که تجمیع عوارضی که حق دهیاری‌ها و شهرداری‌ها بوده دولتی کند، که با سیاست‌های کلی نظام مغایر است.

رئیس شورای اسلامی شهرستان بندرعباس نقش شوراها در گرده گشایی و رفع مشکلات را برجسته دانست و گفت: قبلاً در روستاها متولی نداشتیم تا بحث بهسازی، طرح‌های هادی روستاها و رفع مشکلات روستایی را پیگیری و رفع کند، شوراهای روستا بدون دریافت حقوق یا وجهی شبانه‌روز وقت خود را در اختیار مسئولین و مردم گذاشته و در جهت توسعه روستا حرکت می‌کنند لذا انتظار ما این است که دولت و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی پارلمان‌های محلی اعم از شورای روستا، شهر، شهرستان و شورای بخش را به‌عنوان وکلای مردم در پارلمان‌های محلی عنوان کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha