• جمعه / ۲۵ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۴۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403032516966
  • خبرنگار : 50567

امام جمعه بندرعباس؛

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب رییس جمهور اصلح، مدیریت جهادی است

یکی از مهمترین معیارهای انتخاب رییس جمهور اصلح، مدیریت جهادی است

ایسنا/هرمزگان امام جمعه بندرعباس گفت: دولت در تراز انقلاب اسلامی، باید مدیریت جهادی و متعهد بودن به ارزش های انقلابی اولویت برنامه‌های او باشد.

 حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادی زاده امروز جمعه، ۲۵خرداد، در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس افزود: یکی از مهمترین معیارهای انتخاب رییس جمهور اصلح، مدیریت جهادی بر مبنای ‌یانیه گام دوم انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری باید از برنامه های خود برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که نقشه و مسیر راه است، بگویند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود : تلاش و خستگی ناپذیری مانند رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی، اعتماد و اتکا به توان داخلی و روحیه خدمتگذاری به مردم از دیگر ویژگی های رئیس جمهور جهادی است.

امام جمعه بندرعباس گفت: یک رئیس جمهور نباید پیشرفت کشور را در خارج از کشور و در برجام جستجو کند، زیرا کشور ظرفیت‌های داخلی بسیاری دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: خلاقیت و نوآوری، کارگروهی و ایجاد تشکیلات و سازمان دهی باید از ویژگی‌های رئیس جمهور باشد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: اکنون میانگین سنی جمعیت در کشور ۳۸ سال است که نشان می‌دهد جمعیت به سمت میانسالی در حرکت است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: جمعیت جوان اگر کاهش یابد و در سیاه چاله پیری بیفتیم ، نیروی کار کم می شود.

امام جمعه بندرعباس گفت: کاهش جمعیت و فرزندآوری، هزینه های بهداشت و تامین اجتماعی برای کشور را افزایش می‌دهد.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: کاهش قدرت و امنیت ملی ، کاهش حمایت از سالمندان از دیگر معایب پیری جمعیت است.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جوانی جمعیت و فرزندآوری گفت: شمار دانش آموزان در کشور کاهش یافته است پس باید این زنگ خطر پیری جمعیت جدی گرفته شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: روز عرفه، روز نزدیک شدن بیشتر ما به خداوند و زمزمه عارفانه و عاشقانه دعاست.

امام جمعه بندرعباس گفت : توصیه شده است در روز عرفه علاوه بر خواندن دعا، شب زنده‌داری عرفه نیز فراموش نشود.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: در بین دلمشغولی‌های روزانه، از ایام پربرکت ذی الحجه و عرفه به بهترین نحو استفاده کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به ۲۷ خرداد روز جهاد کشاورزی افزود: با تلاش مدیران این نهاد وضعیت نسبت به گذشته بهتر و تنوع کشت بیشتر شده است.

امام جمعه بندرعباس افزود: در بخش شیلاتی اولویت صدور مجوز صید و پرورش آبزیان باید با افرادی باشد که دریا را بشناسند و شغل گذشتگان آنان نیز صیادی بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: افرادی که در کنار دریا زندگی می‌کنند برای مجوز صید نسبت به دیگران اولویت بیشتری دارند.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در رابطه به مشکل آب در برخی از باغ‌ها گفت: سهمیه‌بندی آب با توجه به خشکسالی‌ها و خشک شدن سفره‌های آبی زیرزمینی کار درستی است اما باید به شرایط آب و هوایی هرمزگان نیز توجه شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: درختانی که در هرمزگان کشت می‌شود با توجه به گرمای هوا نسبت به استان‌های دیگر به آب بیشتری نیاز دارد.

امام جمعه بندرعباس گفت : از شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهادکشاورزی درخواست می‌کنم با حضور کارشناسان و فعالان کشاورزی در مورد نیاز آبی بیشتر کشت در هرمزگان نظرات کارشناسی ارائه و به وزارتخانه‌های مربوطه ارسال شود.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام محمدباقر (ع) افزود: توسل به امام باقر(ع) افزایش معنویت در انسان را به دنبال دارد.

نماینده ولی فقیه در هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: یکی از مهمترین عواقب روابط ناسالم زن و مرد، دوری از خانواده و پدر و مادر است.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده افزود: نیکی به والدین و ارتباط با آنان رضای خدا و دوری از تنش‌های اجتماعی را به دنبال دارد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha