• سه‌شنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 98032109290
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

برداشت 1500میلیون فوت مکعب گاز از سه سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی

برداشت 1500میلیون فوت مکعب گاز از سه سکوی فاز ۱۴ پارس جنوبی

ایسنا/هرمزگان مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس گفت: امروز سومین سکوی فاز ۱۴ در یارد کشتی‌سازی یا شرکت ایزوایکو بندرعباس بارگیری شد.

محمدمهدی توسلی پور در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: خوشبختانه امروز بارگیری آخرین سکوی فاز ۱۴ در یارد کشتی‌سازی یا شرکت ایزوایکو بندرعباس انجام شد.

وی افزود: از چهار سکویی که به فاز ۱۴ پارس جنوبی اختصاص داده شده، دو سکو در حال بهره‌برداری است، سکوی سوم در حال بارگیری و آخرین سکو هم در بوشهر توسط شرکت صدرا در حال ساخت است و تا پایان نیمه اول سال ۹۸ همین عملیات را طی خواهد کرد و نصب آن انجام خواهد شد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس خاطرنشان کرد: با اضافه شدن این سکو به مدار تولید فاز ۱۴ پارس جنوبی به یک میلیارد فوت مکعب در روزی که هم‌اکنون از دو سکوی قبلی که ساختش توسط همین شرکت انجام شده، برداشت ۵۰۰ میلیون فوت مکعب معادل ۱۴ میلیون مترمکعب در روز گاز از میدان مشترک پارس جنوبی محقق خواهد شد.

توسلی پور اضافه کرد: فاز ۱۴ پارس جنوبی چهار سکو دارد که درمجموع رسالت فاز ۱۴ برداشت دو میلیارد فوت مکعب در روز گاز از میدان مشترک پارس جنوبی است.

وی عنوان کرد: این دو میلیارد فوت مکعب بر عهده چهار سکو گذاشته شده که امروز شاهد بارگیری سومین سکو از چهار سکوی فاز ۱۴ هستیم.

مجری طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران و شرکت نفت و گاز پارس بیان کرد: دو سکو در سال ۹۷ به تولید رسیدند، نصب‌شده و در حال بهره‌برداری است.

توسلی پور ادامه داد: این سکو آخرین سکویی است که در حوزه اختیار ایزوایکو بوده و سکوی چهارم در یارد صدرا در بوشهر در حال ساخت است و زنجیره تولید برداشت دو میلیارد فوت مکعب از میدان مشترک پارس جنوبی با این چهار سکو تمام خواهد شد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha