• یکشنبه / ۳۰ تیر ۱۳۹۸ / ۰۲:۴۶
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98042915272
  • خبرنگار : 71567

دانشگاه‌ها مشکلات ناشی از تحریم را فرصت تلقی کنند

دانشگاه‌ها مشکلات ناشی از تحریم را فرصت تلقی کنند

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر این که دانشگاه‌ها باید مشکلات ناشی از تحریم را فرصت تلقی کنند، گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی که بتواند به دلیل تحریم‌ها در ارتباطات بین المللی دانشگاه علم و صنعت شکل گرفته باشد ایجاد نشده است.

دکتر جبارعلی ذاکری در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: خوشبختانه تاکنون مشکلی که بتواند به دلیل تحریم‌ها در ارتباطات بین المللی دانشگاه علم و صنعت شکل گرفته باشد ایجاد نشده است و امیدوارم دیپلماسی علمی که ارتباط علمی دانشگاه‌های دنیا را شکل می‌دهد بتواند در شرایط تحریم‌ها نیز تداوم داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری روز علم ایران در آلمان طی دو ماه آینده گفت: امیدوار هستم حضور اعضای هیئت علمی و دانشگاهیان سراسر کشور در این برنامه که با روسا و خبرگان علمی دانشگاه‌های علمی آلمان نشستی خواهیم داشت حضور داشته باشند که البته برگزاری این مراسم خود نشان از وجود دیپلماسی علمی فعال ایران در شرایط تحریم است.

رئیس دانشگاه علم و صنعت خاطر نشان کرد: پیش بینی ما این است که اگر در مقررات و ضوابط داخلی کشور تغییراتی ایجاد شود ارتباطات علمی دانشگاه‌های کشور با دنیا به مراتب تقویت خواهد شد. ضمن این که مشکل خاصی برای حضور در مراسم روز علم ایران در آلمان وجود ندارد و البته راه‌حل‌های در اختیار داریم که اگر هم مشکلی وجود داشته باشد آن را قابل رفع می‌کند. اما  این که این راهکارها چگونه است را نمی‌توانیم بیان کنیم.

دکتر ذاکری همچنین ادامه داد: در حال حاضر دانشگاه علم و صنعت ارتباطات بسیار خوبی با کشور روسیه، آلمان، سویس، عراق، چین، ترکیه، استرالیا، ایتالیا و غیره داریم بنابراین تعاملات بین المللی خوبی در این دانشگاه وجود دارد به طوری که دانشگاه‌های فرانسه تفاهم‌نامه تبادل دانشجو امضا کردیم.

وی تاکید کرد: اگر مشکلات مالی و بودجه‌ای نداشته باشیم به نظر می‌رسد وضعیت تعاملات بین المللی دانشگاه‌های کشور در سال جاری بهتر از سال‌های قبل باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha