• یکشنبه / ۶ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98050602912
  • منبع : نمایندگی همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان:

زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در همدان تقویت شود

زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در همدان تقویت شود

ایسنا/همدان رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه کشت گیاهان دارویی ظرفیت اقتصادی پنهان دربخش کشاورزی استان است، گفت: باید زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در استان تقویت شود.

به‌گزارش ایسنا، منصور رضوانی جلال در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه کشت محصولات کم آب‌بر به منظور اصلاح الگوی مصرف و افزایش بهره‌وری درتولید دردستورکار این سازمان است، اظهار کرد: کشت گیاهان دارویی به عنوان ظرفیت اقتصادی پنهان در بخش کشاورزی همدان می‌تواند جایگزین تولید بسیاری از محصولات کشاورزی آب بر مانند صیفی‌جات شود.

وی خاطرنشان کرد: کشت گلمحمدی، گشنیز، رازیانه و زعفران علاوه بر اینکه ارزآوری قابل توجهی برای کشاورزان دارد می‌تواند به افزایش اشتغالزایی در این بخش از اقتصاد استان منجر شود.

کشت بیش از ۱۶۱ هزار هکتار زعفران در همدان

رضوانی جلال ادامه داد: اکنون در بیش از ۱۶۱ هکتار از عرصه‌های کشاورزی همدان زعفران کشت می‌شود و در ۱۰ سال آینده، کشت این محصول در بیش از هزار هکتار از عرصه‌های زراعی استان هدفگذاری شده است.

وی تأکید کرد: با کاشت زعفران می‌توان گامی اساسی در تحقق اجرای برنامه اقتصادی مقاومتی و کاهش آمار بیکاری در همدان برداشت.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با تأکید بر اینکه باید زیرساخت لازم برای کشت گیاهان دارویی و کم آب بر در استان تقویت شود، بیان کرد: در سالجاری واحدهای خوبی در بخش فرآوری گل محمدی راه‌اندازی شده است.

وی تصریح کرد: کشت گل محمدی با فناوری روز در سال ۱۳۸۳، در ۵ هکتار در همدان آغاز شد که این رقم اکنون به بیش از ۱۸۰ هکتار رسیده است.

رضوانی جلال خاطرنشان کرد: می‌توان با توسعه کشت گیاهان دارویی و توجه به زیر ساختها نقشی مهم و اساسی در اجرای طرح‌های جدید کشاورزی در استان همدان ایفا کرد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha