• یکشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98063115639
  • منبع : نمایندگی همدان

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

«مهارت آموزی» نقطه پیوند آموزش، کسب و کار و رشد اقتصادی است

«مهارت آموزی» نقطه پیوند آموزش، کسب و کار و رشد اقتصادی است

ایسنا/همدان مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با اشاره به اینکه مهارت آموزی نقطه پیوند آموزش، کسب و کار و رشد اقتصادی است، گفت: زیربنای توسعه اقتصادی کشورهای در حال توسعه همانند کشورهای پیشرفته باید سرمایه گذاری بر روی نیروی انسانی باشد و این ظرفیت در هنرستان ها وجود دارد.

به گزارش ایسنا، منطقه همدان، محمد پورداود در مراسم نمادین «یک روز با هنرستان من» که در هنرستان خانباغی شهر همدان برگزار شد، با بیان اینکه آموزش مهارت آموزی و توسعه رشته های فحک یکی از اولویت های اساسی آموزش و پرورش است، افزود: این موضوع نقش مهمی در تشکیل سرمایه انسانی از طریق تربیت نیروی کار ماهر مورد نیاز در بازار کار کشور دارد.

وی با بیان اینکه امروز توسعه کسب و کار گمشده کشور بوده و توسعه پایدار مسیرش در گرو سرمایه انسانی صاحب مهارت است، توسعه شاخه های فنی و حرفه ای و مهارت آموزی با رویکرد داخلی و بین المللی را بسیار حائز اهمیت خواند و خاطرنشان کرد: برای پیوستن به کشور های توسعه یافته باید به درجه ای از علم و دانش برسیم که توان رقابت با آنان را داشته باشیم؛ مانند برخی از زمینه ها نظیر سلول های بنیادین، انرژی هسته ای و ... که در دنیا جزء مطرح‌ترین ها هستیم.

پورداود با بیان اینکه در دنیای رقابتی امروز مهارت آموزی یک انتخاب نیست بلکه یک اجبار است و دیگر آموزش فنی و حرفه ای یک بحث درون مرزی و درون کشوری و ملی نیست، بر اهمیت  پرداختن به موضوع آموزش های مهارتی تأکید و تصریح کرد: باید در عرصه بین المللی نوع جدیدی از تعاملات بین المللی را با استفاده از آموزش های فنی و حرفه ای طراحی و با عنوان دیپلماسی مهارت و فناوری بدون اتکا به منابع نفتی نقشی شایسته در ایجاد جهانی ایفا کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان یکی از راهکارهای برون رفت از بیکاری و کاهش تصدی گری دولتی را ایجاد فضای کسب و کار دانست و افزود: آموزش های فنی و حرفه ای باید با نیازسنجی از بازار کار با توجه به بوم و اقلیم استان ها و مناطق مهارت و دانش علمی مورد نیاز دنیای کار را ارتقاء بخشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha