• دوشنبه / ۲۲ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98072216626

مساحت گلخانه های گیلان رو به افزایش است

مساحت گلخانه های گیلان رو به افزایش است

ایسنا/گیلان مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان گفت: براساس برنامه ششم  ۸۰ هکتار سطح توسعه گلخانه ها در استان است که با توجه به تمهیدات لازم در اعطای تسهیلات به احداث گلخانه در استان این روند رو به افزایش خواهد بود.

به گزارش ایسنا، منوچهر پارسافر با بیان اینکه ۲۵ هکتار به سطح گلخانه های گیلان افزوده شده است، گفت: ۴۱ متقاضی احداث گلخانه به بانک عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شدند.

وی اضافه کرد: این میزان تسهیلات بانکی به مبلغ ۱۱۷۰ میلیارد ریال به بانک معرفی شده است.

پارسافر خاطرنشان کرد: اجرای طرح توسعه گلخانه ها در طول برنامه ششم و براساس سطوح ابلاغی پروژه تولید در محیط های کنترل شده گلخانه ای در راستای برنامه اقتصاد مقاومتی است.

وی ادامه داد: هدف از اجرای این پروژه افزایش تولید و ضریب امنیت غذایی، مصرف بهینه آب و ارتقای بهره وری آب، افزایش صادرات در جهت مثبت کردن تراز تجاری در بخش کشاورزی و اشتغال پایدار است.

مدیر امور باغبانی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه سطح گلخانه های استان بالغ بر ۷۱ هکتار است، تصریح کرد: براساس برنامه ابلاغی از سوی دفتر وزارتی در سال ۹۸ در برنامه ششم توسعه ۸۰ هکتار سطح توسعه گلخانه ها در استان است که با توجه به تمهیدات لازم در اعطای تسهیلات به احداث گلخانه در استان این روند رو به افزایش خواهد بود.

وی افزود: متقاضیان پس از اخذ پروانه تأسیس از سوی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان و یا در قالب واحدهای کوچک مقیاس در سامانه سیتا جهت دریافت تسهیلات ثبت نام کنند تا پس از بررسی به بانک عامل جهت اخذ تسهیلات معرفی شوند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha