• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403032617696
  • خبرنگار : 50283

راحمی‌پور خبر داد

گشت خودرویی هلال احمر در سواحل بندرانزلی

گشت خودرویی هلال احمر در سواحل بندرانزلی

ایسنا/گیلان رئیس جمعیت هلال احمر بندرانزلی با اشاره به گشت خودرویی نیروهای امدادی هلال احمر در سواحل این شهرستان، گفت: علاوه بر گشت خودرویی، ۵۰ ایستگاه در نقاط خطرآفرین سواحل دائر شده است.

کامبیز راحمی‌پور امروز شنبه ۲۶ خردادماه در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه امسال غریق نجات های کارت‌دار به عنوان منجیان سواحل فعالیت دارند، اظهار کرد: فعالیت رسمی هلال‌ احمر شهرستان بندرانزلی از اول تیر ماه آغاز می شود هر چند از هشتم خردادماه به همراه نیروهای پایگاه دریایی به صورت خودرویی در نقاط خطرآفرین سواحل حضور داریم.

راحمی‌پور با اشاره به اینکه این گشت‌ها روزانه از ۸ صبح تا ۸ شب در نقاط خطرآفرین سواحل انجام می شود، تصریح کرد: بندرانزلی دارای ۴۷ کیلومتر نوار ساحلی است و ۲۰ ایستگاه هلال‌ احمر در غازیان، ۲۰ ایستگاه در بندرانزلی و ۱۰ ایستگاه روستایی شامل ۷ ایستگاه در غرب و ۳ ایستگاه در شرق شهرستان در نقاط خطرآفرین دائر شده است.

گشت خودرویی هلال احمر در سواحل بندرانزلی

وی با بیان اینکه طرح سالم سازی دریا و حضور نیروهای هلال‌ احمر در سواحل تا ۱۵ مهرماه ادامه خواهد داشت، افزود: طرح دریا پاسداران فعلاً شروع نشده ضمن اینکه ۶ طرح خصوصی به صورت مستقل در شهرستان بندرانزلی وجود دارد که زیر نظر هلال احمر نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر بندرانزلی با تاکید بر اینکه خوشبختانه امسال تاکنون هیچ حادثه غریق در سواحل شهرستان نداشتیم، گفت: در این مدت تصادف ۲ جت اسکی و مداوای مصدومین سرپایی انجام شد که با توجه هرچه بیشتر از سوی گردشگران امیدواریم شاهد تکرار چنین حوادثی هم نباشیم.

گشت خودرویی هلال احمر در سواحل بندرانزلی

راحمی‌پور تصریح کرد: افرادی که جهت استفاده و تفریح به سواحل بندرانزلی مراجعه می‌کنند به تذکرات منجیان غریق و هلال‌ احمر توجه کرده و از یک فاصله مشخص بیشتر وارد دریا نشوند.

وی با اشاره به اینکه در راستای فرهنگ‌سازی استفاده از دریا، امسال اقدامات مرتبط با جمع‌آوری زباله توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر در دستور کار قرار دارد، افزود: سال گذشته چندین مورد گم شدن خردسالان در سواحل را شاهد بودیم که پس از جست‌وجو در ساحل پیدا و به آغوش خانواده بازگشتند، امسال جوانان جمعیت هلال احمر در تیم سحر اقدامات حمایت روانی از خانواده ها را در برنامه دارند ضمن اینکه طرح دوست‌دار کودک که شامل بازی و مراقبت از کودکان در ۲ ایستگاه غازیان و بندرانزلی که به صورت‌ چادر برپا شده انجام می‌شود.

گشت خودرویی هلال احمر در سواحل بندرانزلی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان بندرانزلی گفت: با توجه به ازدیاد گردشگران در روزهای پایانی هفته، با استقرار مربی در ۲ ایستگاه در غازیان و بندرانزلی آموزش های کمک های اولیه به ویژه اقدامات اولیه نجات غریق به علاقه مندان ارائه می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha