ابوالقاسم الماسی در گفتوگو با ایسنا، درباره ثبت نام نامزدهای انتخابات شورای اسلامی اظهار کرد: ثبت نام از روز یکشنبه ۱۰ آذرماه در هفت حوزه انتخابی استان آغاز می شود و نامزدها می توانند با ارائه مدارک لازم شامل اصل و کپی شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی، معافیت سربازی، مدارک ایثارگری و مدارک مبنی بر استعفا از سمت های خود، به دفاتر ثبت نام در فرمانداری ها و بخشداری ها مراجعه کنند.
مدیرکل دفتر سیاسی و انتخابات استانداری همدان ادامه داد: ثبت نام از نامزدها طی هفت روز کاری توسط سیستم الکترونیک و کاربران آن در دفاتر ثبت نام ادامه دارد و پس از انجام مراحل و تأیید صلاحیت ها نتایج در زمان مقرر اعلام خواهد شد.
الماسی با اشاره به سیاست های اجرایی انتخابات بیان کرد: براساس دستورالعمل ستاد انتخابات کشور، بخشداران و فرمانداران موظف به معرفی لیست ۳۰ نفره از اقشار مختلف مردم به هیئت نظارت حوزه انتخابیه خود در شهرستان و بخش هستند.
وی مدت زمان لازم برای تعیین صلاحیت نامزدها را ۱۰ روز اعلام کرد و یادآور شد: پس از تأیید افراد معرفی شده و برگزاری انتخابات از میان آنان هشت نفر به همراه فرماندار، دادستان و نماینده ای از سازمان ثبت احوال در قالب هیئت نظارت اجرایی ۱۱ نفره در بخشداری ها و فرمانداری ها وظیفه تعیین صلاحیت نامزدها را بر عهده دارند.
انتهای پیام
نظرات