• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 99022215777
  • خبرنگار : 71614

رییس سابق پلیس فتای تهران بزرگ اعلام کرد

اعلام روزانه قیمت‌ اجناس راهکاری برای کاهش سوداگری

اعلام روزانه قیمت‌ اجناس راهکاری برای کاهش سوداگری

رئیس سابق پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه آنچه امروز در بازارهای مختلف ملک، خودرو و طلا می بینیم، مشخص نبودن واقعیت است، یعنی مرکزی برای دادن اخبار درست وجود ندارد، گفت: راهکار اصلی برای دوری از سوداگری آن است که مراجع قیمت گذاری اصلی در حوزه های مختلف مانند خودرو، ملک و طلا باید قیمت‌ها را به روز اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ محمد مهدی کاکوان در خصوص نقش فضای مجازی در ایجاد سوداگری های مخرب در بازارهای مختلف از جمله خودرو، طلا، ارز و مسکن، گفت: وقتی واقعیت یک موضوع برای مردم آشکار نیست، به شایعات دامن زده می شود.

وی ادامه داد: این اصل، لزوما ارتباطی به فضای مجازی ندارد و این شایعات در هر عرصه ای رخ می دهد. آنچه امروز در بازارهای مختلف ملک، خودرو و طلا می بینیم، مشخص نبودن واقعیت است یعنی مرکزی برای دادن اخبار درست وجود ندارد.

وی به بازار خودرو اشاره کرد و افزود: علت وضعیت بازار خودرو که وزیر صنعت نیز دغدغه آن را دارد، این است که شرکت های خودروسازی بسیار محدود هستند و عملاً قیمتی به عنوان قیمت مرجع ندارند و به همین جهت سایت های مختلف گمانه زنی می‌کنند. برخی نیز از پیش، خریدهای عمده انجام دادند و با توجه به سوء استفاده‌هایی که وجود دارد، قیمت را به دلخواه اعلام می کنند.

رئیس سابق پلیس فتای تهران بزرگ همچنین درباره بازار مسکن نیز گفت: وقتی فضا به گونه ای می شود که مراجعی همچون مشاورین املاک مجوز دار فعالیتی نمی کنند، عده ای با سفته بازی و سوداگری، قیمت های ملک هایشان را به هر نحو که می خواهند اعلام می کنند.

اظهار کرد: راهکار اصلی برای دوری از سوداگری آن است که مراجع قیمت گذاری اصلی در حوزه های مختلف مانند خودرو، ملک و طلا باید قیمت ها را به روز اعلام کنند و در صورتی که این بخش‌ها چنین فعالیت هایی را انجام دهند، می‌توان توسط حاکمیت و پلیس سایت های غیر مجاز را شناسایی کرد.

سرهنگ کاکوان که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، افزود: در حال حاضر این اجازه وجود دارد که پنج درصد زیر حاشیه قیمت بازار می توان خودرو خرید و فروش کرد و با توجه به اینکه به اندازه نیاز مردم، خودرو وجود ندارد، شاهد وضعیت سوداگرانه موجود هستیم.

رئیس سابق پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه می توان در برخورد با سایت هایی که قیمت های غیر واقعی ارائه می دهند، برخوردهای سلبی کرد و مانع درج قیمت شد، گفت: البته زمانی می توان از روش های سلبی استفاده کرد که ساز و کار ایجابی کاملاً اجرا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha