• شنبه / ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۰
  • دسته‌بندی: حوادث، انتظامی
  • کد خبر: 1403032617459
  • خبرنگار : 71431

تیراندازی مرگبار به خانواده همسر سابق در جنت آباد/ دستگیری متهم

تیراندازی مرگبار به خانواده همسر سابق در جنت آباد/ دستگیری متهم

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری مردی که درپی اختلافات خانوادگی در مقابل چشمان فرزندش به همسرسابق و پدر و مادر همسرش سابقش تیراندازی کرده و پدر این زن را به قتل رسانده بود، خبر داد.

سرهنگ مرتضی نثاری در گفت وگو با ایسنا در تشریح جزئیات این حادثه گفت: حوالی ساعت ۲۲:۳۰ چهارشنبه شب گذشته بود که خبری مبنی بر تیراندازی منجر به قتل و جرح در منطقه چهارباغ محله جنت آباد تهران به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع داده شد که درپی آن عوامل کلانتری ۱۳۸ جنت آباد در محل حاضر شده و رسیدگی به موضوع را در دستورکار خود قرار دادند. در ادامه با حضور بازپرس ویژه قتل در محل رسیدگی به موضوع در دستورکار تیمی از کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات انجام شده از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی گفت: با حضور کارآگاهان در محل و انجام تحقیقات اولیه مشخص شد ، داماد سابق خانواده که مردی حدودا ۴۰ ساله بود، با مراجعه به محل زندگی خانواده همسر سابقش، وارد خانه شده و اقدام به تیراندازی کرده که بر اثر این تیراندازی، پدر همسر سابقش به قتل رسیده و همسرسابق و مادر این زن نیز مجروح شده‌اند. پس از آن نیز فرزند پسر خود را از خانه خارج کرده و با یکدستگاه خودروی سواری پژو ۲۰۶ از محل متواری شده است.

نثاری با بیان اینکه به سرعت اقدامات پلیسی برای رد زنی متهم به قتل آغاز شد، اظهارکرد: در جریان این تحقیقات مشخص شد که متهم  به باغی در منطقه ملارد در استان البرز متواری شده و در آنجا مخفی شده است. همچنین تحقیقات نشان داد که او فرزند پسر خردسالش را نیز به منزل یکی اقوامشان برده است. در همین راستا نیز هماهنگی با مقام قضایی انجام شد و کارآگاهان پس از اخذ مجوز صبح روز پنجشنبه عملیات خود برای دستگیری متهم را آغاز کردند.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به دستگیری متهم، گفت: در زمان عملیات دستگیری، متهم به قتل با  مطلع شدن از حضور مأموران سعی در فرار داشت که در همین راستا نیز تعقیب و گریز میان پلیس و متهم شکل گرفت و در نهایت این فرد پس از شلیک چند تیر هوایی، دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد .

وی با بیان اینکه متهم در جریان بازجویی های انجام شده، صراحتا به ارتکاب قتل به دلیل اختلافات خانوادگی اعتراف کرد، گفت: این فرد در جریان بازجویی‌ها گفت که از حدود یکسال قبل اقدام به تهیه سلاح کلت لرد کرده است و نقشه قتل همسرش سابقش را در سر داشته است.

نثاری با بیان اینکه در حال حاضر دو مجروح این درگیری خانوادگی منجر به جنایت در بیمارستان تحت اقدامات درمانی قرار داشته و وضعیتشان مساعد است، گفت: متهم با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته و تحقیقات تکمیلی به ویژه در جهت کشف سلاح مورد استفاده در جنایت در دستور کار کارآگاهان این اداره قرار  دارد.

متهم: پشیمان نیستم!

متهم پرونده که متولد سال ۱۳۶۴ و دانشجو دکتری مدیریت در یکی از دانشگاه‌های سراسری است، در گفت وگو با ایسنا دلایل خود از ارتکاب قتل را شرح داد و گفت که از اقدام خود پشیمان نیست و به هیچ عنوان درخواست رضایت را از خانواده همسر سابقش مطرح نخواهد کرد.

او درباره دلایل اختلافات خود با همسر سابق و خانواده‌اش گفت: همسر سابق من متولد سال ۱۳۶۰ است و ما در سال ۱۳۹۴ با یکدیگر آشنا شده و در سال ۱۳۹۷ ازدواج کردیم. حدود دوسال بعد متوجه سوءرفتار او شدم و به همین دلیل در اواخر اسفندماه سال ۱۳۹۹ درخواست طلاق را مطرح کردم، در سال ۱۴۰۰ حکم طلاق آمد، اما مدتی بعد منصرف شدم. پس از آن همسرم دیگر حاضر به زندگی با من نشد و به همین دلیل در سال ۱۴۰۱ درخواست طلاق داد. آن زمان که از درخواست طلاق او با خبر شدم، با چاقو به او حمله کردم که او از ناحیه ران پا آسیب دید. اما چون حق با من بود، من به زندان هم نرفتم، اما خانواده همسرم حدود ۸۰ پرونده علیه من شکل داده و طبق قانون نیز حضانت فرزندمان بر عهده مادرش قرار گرفت.

این متهم به قتل گفت: من قصد داشتم تا با همسرم زندگی کنم اما او حدود پنج ماه قبل از من طلاق گرفت. از نظر من این طلاق درست نبود و گرچه قانونی بود، اما من آن را شرعی نمی‌دانم، بنابراین تصمیم گرفتم تا او را حبس کنم. در روز حادثه هم به بهانه تحویل دادن دوچرخه پسرم به در خانه مادر و پدرش رفتم و اسلحه ای را که از حدود یک سال قبل تهیه کرده بودم همراه با خود بردم تا از این طریق همسرم را تهدید کرده و به خانه ببرم. او ناموس من بود و باید با من زندگی می کرد! اما وقتی پدرش به دم در آمد، کنترلم را از دست دادم، پسرم هم همراه او بود و در مقابل چشمان پسرم چندین تیر به او شلیک کردم، بعد همسرم و مادرش را در راه پله مورد شلیک قرار دادم و فرار کردم.

متهم درباره اینکه آیا می‌داند که چه اقدام او چه تاثیری بر روحیه فرزندش خواهد گذاشت، گفت: هیچ تاثیری ندارد و پسرم می‌داند که چه کار باید بکند.

او همچنین درباره اینکه آیا درخواستی برای بخشش دارد یا خیر هم گفت: پشیمان نیستم و درخواست بخشش هم نمی‌کنم، حتی به نظرم خبرنگاران باید تصویر من را بدون پوشش منتشر کنند. همسرم باید با من زندگی می‌کرد و حق نداشت که طلاق بگیرد! من از قبل هم به همسرم گفته بودم که اگر با من زندگی نکند سرش را می‌برم و روی بدنش می‌گذارم.

این متهم درباره خرید اسلحه نیز گفت: حدود یک سال قبل کلت لرد را به مبلغ ۱۷ میلیون تومان خریدم. حتی آن زمان برای خرید اسلحه گوشی تلفن همراهم را فروختم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۳-۲۶ ۱۳:۰۵

سریع اعدام شه به جامعه برنگرده